کد خبر : 46401

اعمال قوانین کنترل انتشار گازهای سمی و محدودیت قیمت‌های زغال‌سنگ قیمت‌های داخلی را در اکتبر آشفته کرد؛

آیا بازارهای پتروشیمی در چین مجدداً مسیر خود را پیدا کردند؟

آیا بازارهای پتروشیمی در چین مجدداً مسیر خود را پیدا کردند؟

پتروتحلیل-این هفته پتروشیمی آسیا با عرضه فراوان پارازایلن و تولوئن، نرخ بهره‌برداری بالا در پالایشگاه‌ها و افزایش فعالیت اختلاط بنزین در چین همراه بوده که احتمالاً بازار متیل‌ترت بوتیل‌اتر آسیا را مورد حمایت قرار دهد.

بعد از این‌که اعمال قوانین کنترل انتشار گازهای سمی و محدودیت قیمت‌های زغال‌سنگ قیمت‌های داخلی را در اکتبر آشفته کرد، بازارها در چین مجدداً مسیر خود را پیدا کردند.

پارازایلن

احتمال می‌رود قیمت‌های پارازایلن آسیا دراین هفته تاثیرات مستقیمی از بازارهای مرتبط بگیرند، درحالی‌که فاصله قیمتی میان پارازایلن و نفتا با توجه به ضعف تقاضا همچنان تحت فشار است. 

به دنبال عرضه فراوان پارازایلن و میل به خرید اندک، پیش‌بینی می‌شود جو بازار در این هفته ضعیف باقی بماند. بازار همچنین پیشرفت پروژه گسترش ظرفیت واحد پارازایلن چجیانگ را زیر نظر دارد، که احتمال می‌رود با اندکی تعویق مواجه شود.

بنزن

انتظار می‌رود بازار بنزن آسیا در این هفته نیز شاهد مانع‌تراشی هزینه‌های بالای باربری برای جریان تجاری، و احتیاط در میان تولیدکنندگان باشد. 

قیمت‌های نقدی بنزن فوب کره در هفته‌های اخیر تغییر فاحشی نداشته، و از 1 تا 5 نوامبر در میانگین 968.42 دلار در هر تن و از 25 تا 29 اکتبر در میانگین 968.47 دلار در هر تن قرار گرفتند.

تولوئن

بگفته منابع تجاری، قیمت‌های تولوئن همراه با قیمت‌های صنایع بالادستی در جلسات اخیر معاملاتی سیری نزولی گرفته‌اند، البته در این هفته می‌توانند از سوی بازارهای هند و جنوب شرق آسیا مورد حمایت قرار بگیرند. 

بگفته یکی از فروشندگان، علیرغم کاهش معاملات در طی جشن‌های دیوالی، فروشندگان درخواست محموله‌هایی از هند از نیمه دوم نوامبر تا دسامبر دریافت کرده‌اند. 

در چین، پیش‌بینی می‌شود تقاضای داخلی همزمان با سلامت عرضه در شرق و جنوب کشور، روندی کاهشی بگیرد.

استایرن

انتظار می‌رود همزمان با انباشت بار در بندرهای اصلی چین و ترجیح خریداران بر عرضه داخلی، مذاکرات در بازار وارداتی ضعیف باشد.

بعد از سقوط قیمت‌ها در هفته گذشته، همزمان با ثبات نسبی قیمت‌های بنزن، باید منتظر اصلاح قیمتی در بازار داخلی چین باشیم.   

متیل‌ترت بوتیل‌اتر

پیش‌بینی می‌شود بازار فوب سنگاپور در این هفته همزمان با نوسان در بنزین و نفت خام، بی‌ثبات باشد.

احتمال می‌رود نرخ بهره‌برداری بالای پالایشگاه‌ها و افزایش فعالیت اختلاط بنزین در چین بازار متیل‌ترت بوتیل‌اتر را در این هفته حمایت کند.

پروپیلن

انتظار می‌رفت دورنمای کاهشی پلی‌پروپیلن صنایع پایین‌دستی، میل به خرید پروپیلن را در این هفته تحت تاثیر قرار دهد. 

بگفته منابع، بسیاری از واحدهای پلی‌پروپیلن در چین به دلیل قوانین کنترل انتشار گازهای سمی نرخ‌های بهره‌برداری خود را کاهش داده و در حال فروش خوراک پروپیلن خود در بازار نقدی هستند. دولت چین در اواسط سپتامبر خبر از اقدامات تعدیل‌کننده انتشار جدیدی داد که صنایعی که برای تولید انرژی از زغال‌سنگ استفاده می‌کردند را ملزم می‌کرد تا نرخ‌های بهره برداری خود را کاهش داده یا واحدهای خود را تعطیل کنند.

بازار پروپیلن وارداتی چین در هفته گذشته تحت فشار باقی ماند، و قیمت‌ها پس از افت 15 دلاری در 5 نوامبر در میزان 1050 دلار در هر تن ارزیابی شدند. 

متانول

پیش‌بینی می‌شود بعد از سقوط قیمتی 1200 یوانی یا 185 دلاری بازار داخلی چین در دو هفته گذشته، جهت قیمتی در بازارهای متانول آسیا در این هفته واضح‌تر باشد، زیرا به نظر می‌رسد قیمت‌ها در 5 نوامبر به کف خود رسیدند. 

مذاکرات برای محموله‌های نقدی وارد دسامبر شده، و همزمان انتظار می‌رود در این هفته فعالیت‌های تجاری در هند، چین و کره‌جنوبی افزایش یابد.

 

 

ارسال نظر