کد خبر : 46398

تولیدکننده اروپایی پی‌وی‌سی همزمان با تداوم سیر صعودی قیمت‌ها ایده مالیات برق را به بعد موکول کرد

شرکت کم وان در سپتامبر اعلام کرد که به دنبال افزایش هزینه‌های برق، از یک اکتبر 110 یورو در هر تن مالیات اضافی برق بر محصولات پی‌وی‌سی خود اعمال خواهد کرد.

تولیدکننده اروپایی پی‌وی‌سی همزمان با تداوم سیر صعودی قیمت‌ها ایده مالیات برق را به بعد موکول کرد

پتروتحلیل-با توجه به سختی تجزیه هزینه‌های انرژی در تولیدات و مقاومت خریدارانی که به سیر صعودی قیمت‌ها تا بیشترین میزان‌های تاریخی خود عادت کرده‌اند، تولیدکننده اروپایی پی‌وی‌سی مالیات برق را بر روی قیمت‌ محصولات خود اعمال نخواهد کرد. 

منبع تولیدکننده گفت: «مدتی است به مالیات برق فکر می‌کنیم. شما باید هزینه‌های گاز و برق را از هم جدا کنید. بنابراین اگر پی‌وی‌سی را در نظر بگیریم، وقتی از اتیلن به سمت اتیلن دی‌کلرید می‌رویم به مقداری زیادی انرژی گرمایی یا گاز احتیاج داریم. در زمان تولید کلرین، شما مقدار زیادی برق نیاز دارید.

او اضافه کرد: «ما تصمیم گرفتیم مالیات برق را بر پی‌وی‌سی اعمال نکنیم. ما تصمیم گرفتیم این مالیات را برای سدیم هیدروکسید اعمال کنیم، اما با توجه به سیر صعودی بازار پی‌وی‌سی این مالیات اضافی برای این محصول در نظر گرفته نخواهد شد.»

شرکت کم وان در سپتامبر اعلام کرد که به دنبال افزایش هزینه‌های برق، از یک اکتبر 110 یورو در هر تن مالیات اضافی برق بر محصولات پی‌وی‌سی خود اعمال خواهد کرد. 

در زمان مشابه، تولیدکننده فرانسوی پی‌وی‌سی اعلام کرد که به دلیل فشار هزینه‌های برق از 1 اکتبر قیمت سدیم هیدروکسید خود را 200 یورو در هر تن افزایش خواهد داد.

پی‌وی‌سی یکی از پلیمرهای اصلی است که در ساخت و ساز و پروفیل پنجره به کار برده می‌شود. کلرین، اتلین دی‌کلرید و وینیل کلرید مونومر از مواد اصلی در تولید پی‌وی‌سی می‌باشند. زنجیره تولید کلرین برای ساخت پی‌وی‌سی به الکتریسیته احتیاج دارد. 

سدیم هیدروکسید که در تصفیه آب و خمیر کاغذ، آلومین و شوینده استفاده می‌شود، در فرآیند برق‌کافت ساخته شده و جزئی از فرآیند تولید کلرین –پی‌وی‌سی می‌باشد.

منابع تولیدکننده پلیمر در استایرنیک‌ها و همچنین بازارهای پی‌وی‌سی اخیراً گفت که اعمال هزینه‌های برق از طریق مالیات بسیار نامحتمل است، زیرا هزینه‌هایی که پی‌وی‌سی را تحت تاثیر قرار می‌دهند بسیار متفاوت هستند، و همچنین محدودیت مواد پایه‌ای بازار منتج به سیر صعودی قیمت‌های نقدی به محدوده تاریخی شده است. 

براساس داده‌های پلتس، علیرغم قصد تولیدکننده، قراردادهای ماهانه پی‌وی‌سی در اکتبر 50 یورو در هر تن (اف‌دی) افزایش یافت و به 1620 یورو در هر تن (اف‌دی اروپا) رسید.  

براساس داده‌های پلتس، از ابتدای سال 2021 قیمت‌های نقدی پی‌وی‌سی 590 یورو در هر تن یا 44 درصد افزایش یافته و در 3 نوامبر در میزان 1670 یورو در هر تن (اف‌دی) قرار گرفتند. 

در زمان مشابه، و عمدتاً به دلیل محدودیت عرضه قیمت‌های نقدی ترکیه 780 دلار در هر تن یا 53 درصد افزایش یافتند.

به نظر نمی‌رسید شرایطی که تولیدات سدیم هیدروکسید را تحت تاثیر قرار داده بود بتواند پی‌وی‌سی را نیز تحت تاثیر قرار دهد، زیرا با توجه به شیوه برق‌کافت که یک شیوه اصلی در زنجیره تولید کلرین به حساب می‌آید، بخش عمده هزینه‌های تولید سدیم هیدروکسید هزینه برق می‌باشد. 

اگرچه تعدادی از بازارهای پلیمر از بیشترین سطوح قیمتی خود عقب‌نشینی کرده‌اند، اما اکثر آن‌ها شامل پلی‌اتیلن، پلی‌استایرن و ای‌بی‌اس در بیشترین میزان‌های تاریخی خود به سر می‌برند.  

ارسال نظر