کد خبر : 46380

افزایش فعالیت‌های تجاری نفتا برای تحویل در نیمه دوم دسامبر/سیر صعودی قیمت‌های نفتا از بنزین پیشی گرفت

افزایش فعالیت‌های تجاری نفتا برای تحویل در نیمه دوم دسامبر/سیر صعودی قیمت‌های نفتا از بنزین پیشی گرفت

پتروتحلیل- همزمان با آغاز چرخه جدید تجاری در 1 نوامبر، پیش‌بینی می‌شود که نفتا آسیا شاهد افزایش فعالیت‌های تجاری برای تحویل در نیمه دوم دسامبر به شمال آسیا باشد. 

منابع بازار گفتند، از آنجایی که فاصله قیمتی اتیلن شمال شرق آسیا (سی‌اف‌آر) و نفتا ژاپن (سی+اف) برای تولیدکنندگان غیر یک‌پارچه (تولیدکنندگانی که همه مشتقات یک محصول را تولید نمی‌کنند) بالای میزان سربه‌سری 300 تا 350 دلار در هر تن باقی ماند،‌ و نرخ‌های بهره‌برداری را نزدیک به بیشترین میزان خود نگاه داشت، تقاضای نفتا به عنوان خوراک کراکینگ‌های بخار تحت حمایت قرار گرفت. براساس داده‌های پلتس، فاصله قیمتی در پایان معاملات آسیا در 29 اکتبر در میزان 410.375 دلار در هر تن آرام گرفت.

داده‌های پلتس نشان داد، فاصله قیمتی نفتا نقدی ژاپن (سی‌اف‌آر) در مقابل نفت خام برنت در مقایسه روزانه 4.58 دلار در هر تن افزایش یافت و در 29 اکتبر در میزان 156.625 دلار در هر تن قرار گرفت، که این امر نشان از روند مناسب بازار دارد. 

براساس داده‌های پلتس، سیر صعودی قیمت‌های نفتا از بنزین پیشی گرفت وبه دنبال آن فاصله قیمتی بنزین ران 92 سنگاپور و مشتقات نفتا سنگاپور در مقایسه روزانه 19 سنت در هر بشکه و در مقایسه هفتگی 11 سنت در هر بشکه کاهش یافتند، و در 29 اکتبر به 9.56 دلار در هر بشکه رسیدند. احتمال می‌رود کاهش فاصله قیمتی تقاضای نفتا به عنوان یکی از اجزای تشکیل‌دهنده اختلاط بنزین را تحت فشار قرار دهد.

ارسال نظر