کد خبر : 46356

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری ریلاینس هند در پروژه‌های پتروشیمی در امارات متحده عربی

تاسیس یک واحد در منطقه آزاد مالی ابوظبی. سرمایه‌گذاری ریلاینس در سه پروژه پتروشیمی به همراه ادنوک و صندوق ثروت ملی ابوظبی (ADQ). شرکت به دنبال توسعه تجارت بین‌المللی.

سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری ریلاینس هند در پروژه‌های پتروشیمی در امارات متحده عربی

پتروتحلیل-بعد از سرمایه‌گذاری 2 میلیارد دلاری در پروژه‌های پتروشیمی و توسعه آن توسط شرکت ملی نفت ابوظبی، شرکت ریلاینس هند واحد تجاری پتروشیمی و نفتی 1 میلیون دلاری خود را در امارات متحده عربی تاسیس کرده است.

مقامات ریلاینس در بیانیه‌ای در 2 اکتبر به بورس سهام بی‌اس‌ای گفتند، شرکت بین‌المللی ریلاینس (یا RINL) در منطقه آزاد مالی بازار جهانی ابوظبی در پایتخت امارات واقع خواهد شد، والبته همچنان عملیات‌های خود را آغاز نکرده است.

در این بیانیه اشاره شده: «شرکت بین‌المللی ریلاینس با هدف تجارت در حوزه نفت خام، محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی و کشاورزی تشکیل شده است.»

براساس بیانیه منتشر شده در 29 ژوئن، صنایع ریلاینس برنامه دارد تا در منطقه تعزیز که سرمایه‌گذاری شیمیایی مشترکی میان ادنوک و صندوق ثروت ملی ابوظبی می‌باشد 2 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده، و اولین قرارداد خود را در این منطقه ثبت کند. 

مقامات ادنوک در بیانیه 29 ژوئن گفتند، براساس مفاد موافقت‌نامه، ریلاینس و مقامات تعزیز واحدهای کلر-قلیا با ظرفیت 940000 تن در سال، اتیلن دی‌کلرید با ظرفیت 1.1 میلیون تن در سال و پلی‌وینیل کلرید با ظرفیت 360000 تن در سال رادر منطقه شیمیایی صنعتی تعزیز تاسیس خواهند کرد. تصمیمات نهایی سرمایه‌گذاری برای پروژه‌ها و اهدای قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت نیز برای سال 2022 برنامه‌ریزی شده است. 

موکش آمبانی مدیر عامل ریلاینس در بیانیه‌ای جدا در 29 ژوئن گفت که این توافق‌نامه به جهانی شدن عملیات‌های شرکت کمک خواهد کرد.

کلر-قلیا در تصفیه آب و تولید منسوجات و فلزات به کار برده شده، درحالی‌که اتیلن دی‌کلرید معمولاً در تولید پی‌وی‌سی، که کاربردهای وسیعی اعم از خانه‌سازی، زیرساخت‌ها و محصولات مصرفی دارد، استفاده می‌شود. ریلاینس با جدیت برنامه‌هایی در سوخت‌های فسیلی را دنبال می‌کند. به دنبال  انتصاب رئیس هیئت مدیره آرامکو، یاسر الرمیان، به عنوان مدیر مستقل هیئت صنایع ریلاینس، آرامکو به خرید بخشی از سهام واحد نفت به مواد شیمیایی ریلاینس نزدیک‌تر شده است.

ارسال نظر