کد خبر : 46310

نفتکش های ایران تا پایان ماه مه 2021 حدود 32 میلیون بشکه نفت خام و میعانات را در دریا نگهداری می کردند

نفتکش های ایران تا پایان ماه مه 2021 حدود 32 میلیون بشکه نفت خام و میعانات را در دریا نگهداری می کردند

پتروتحلیل-بیش از 70 درصد از اختلالات جهانی عرضه نفت در 5 سال گذشته بر ونزوئلا، نیجریه، لیبی، عراق و ایران متمرکز شده است. یک موضوع مبالغه آمیز ارتباط قیمت نفت و اختلال در آن است و به طور خاص این فرض که بی ثباتی ناشی از قیمت پایین نفت باعث اختلال در عرضه صادرکنندگان بزرگ نفت می شود. "

حملات به ابقیق و میدان نفتی خوریس در سال 2019 بزرگترین تهدید برای عرضه فیزیکی بود و 5.7 میلیون بشکه در روز از تولید خود را به طور مختصر تعطیل کرد. برنت تاریخ دار 8 دلار افزایش یافت و به 68.20 دلار در هر بشکه در اولین روز معاملات پس از حمله رسید.

هیچ حوضه ای که نفت تولید می کند در برابر اختلال در عرضه مصون نیست. معادل تقریباً 4.12 میلیون بشکه در روز نفت خام به دلیل ترکیبی از حوادث امنیتی مانند حملات ، ژئوپلیتیک و حوادث نامساعد جوی در پنج سال گذشته به طور موقت جابجا شده است.

به نظر می رسد حق بیمه ریسک غیرقابل تعریف در سالهای اخیر تأثیر کمتری داشته باشد. "

نگاه ها به ایران

تحریم ها بخش نفت ، پتروشیمی و کشتیرانی ایران را خراب کرده است. اقدامات شدید یکجانبه ایالات متحده از اواسط سال 2018 منجر به خروج بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز از تولید نفت ایران شد، زیرا تولیدکننده اوپک از بیش از 3.80 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. با این حال ، رفع تحریم ها می تواند بخش عمده ای از این عرضه از دست رفته را در کمتر از یک سال بازگرداند.

چین بازار اصلی نفت خام ایران است که به دلیل دارا بودن گوگرد بیشتر در درجه های اصلی آن از نظر کیفیت ترش است. نفت خام ایران نیز دارای وزن مخصوص بالاتری است و به عنوان سنگین یا متوسط ​​طبقه بندی می شود و وزن آنها بین 27 تا 34 API متغیر است.

در دوران تحریم ها ایران حجم قابل توجهی از نفت خام دریایی را ذخیره کرده است. بر اساس برآوردهای شرکت اطلاعاتی Kpler ، نفتکش های ایران تا پایان ماه مه 2021 حدود 32 میلیون بشکه نفت خام و میعانات را در دریا نگهداری می کردند.

زمینه های کلیدی ایران

ایران محل اولین چاه تجاری حفاری شده در خاورمیانه است. شرکت نفت انگلیس و فارس در سال 1908 به مسجد سلیمان نفت زد و این امتیاز در نهایت منجر به ایجاد یک شرکت نفتی بین المللی می شود که اکنون به BP معروف است. بر اساس گزارش اوپک ، ذخایر اثبات شده ایران 208 میلیارد بشکه است.

امروزه میادین نفتی مهم این کشور در جنوب و نزدیک مرز این کشور با عراق واقع شده است. میدان گچساران 63 میلیارد دلاری در سال 2019 بیش از 600000 بشکه در روز نفت خام و بیش از 1 بشکه در روز گاز تولید کرد. میادین منطقه غرب کارون - آزادگان شمالی ، آزادگان جنوبی ، یاران شمالی ، یاران جنوبی و یادآوران ، واقع در نزدیکی مرز عراق - از نظر استراتژیک مهم تلقی می شود.

 

ارسال نظر