کد خبر : 46294

پلی پروپیلن های سابیک و تسنی گران شدند/تأخیر و وقفه در تحویل محموله ها در بازار ترکیه/احتمالا قیمت صادرات افزایش می یابد

پلی پروپیلن های سابیک و تسنی گران شدند/تأخیر و وقفه در تحویل محموله ها در بازار ترکیه/احتمالا قیمت صادرات افزایش می یابد

پتروتحلیل- بازار پلی پروپیلن خاورمیانه این هفته کند بوده است. معامله گران پس از اعلام قیمت جدید در هفته گذشته حتی با وجود افزایش 80 دلار در تن از SABIC و 60-90 دلار در تن از تسنی (Tasnee)، انتظار افزایش فعالیت معاملاتی را داشتند. با این حال ، بازار اخیراً به دلیل در دسترس بودن مواد کم، ساکت شده است. "تقاضا هنوز خوب است ، اما تامین کنندگان نمی توانند محموله ها را به موقع تحویل دهند و این موضوع باعث تأخیر و وقفه در تحویل می شود. یک معامله گر می گوید هیچ یک از تولید کنندگان عربستان نمی توانند ضمانت کنند که می توانند مواد را در ماه آینده حمل کنند، حتی در مورد محموله های سپتامبر صحبت نمی کنند. به گفته منابع بازار ، تسنی حتی دو گزینه حمل را برای خریداران ترک بابت raffia PP با قیمت 1،600 دلار در تن/CIF ترکیه برای محموله اکتبر و 1،550 دلار/تن CIF ترکیه برای یک نوامبر پیشنهاد کرده است. تأمین کنندگان بیشتر سعی کرده اند از CIF/CFR دوری کنند و به دلیل افزایش احتمال تحویل ناموفق، فروش آنها را بر روی FOB/FCA را آغاز کردند. عرضه PP در این هفته در میان علاقه خرید بالا و خارج از منطقه خاورمیانه محدود شده است.

قیمت PP داخلی در این هفته بدون تغییر از سوی تولیدکنندگان عربستان سعودی بوده است. رافیا با منشاء مذکور با قیمت 1،390 دلار/تن در CIF هند ارائه شده است. گرید رافیا ، فایبر و تزریقی عربستان سعودی با قیمت 1.570-1.580 دلار در تن CFR ترکیه ، 1.640 دلار - 1.650 دلار در تن سی اف آر ترکیه و 1.580-1.590 دلار در تن سی اف آر ترکیه معامله شده است. پتروشیمی شازند، قیمت PP homo (HP552R) با قیمت 1560 دلار/تن FCA ایران را برای مشتریان ترک و اروپایی و 1.590 دلار/تن FCA ایران برای کشورهای مشترک المنافع و افغانستان پیشنهاد کرده است. معامله گران ایرانی فایبر و رافیا PP را با قیمت 1650 دلار/تن CPT ترکیه و 1600 دلار/تن CPT ترکیه می فروشند. آنها همچنین گرید فایبر را با قیمت 1،610 دلار در تن FCA ایران به مشتریان CIS ارائه کرده اند.

بازار PP خاورمیانه هفته آینده پایدار خواهد بود. همه تعداد محدود موجود بلافاصله فروخته می شود. عرضه کمیاب خواهد بود. به احتمال زیاد قیمت صادرات افزایش می یابد.

 

ارسال نظر