کد خبر : 46289

گام بلند شرکت های اوره ساز برای یکصدایی در صنعت اوره؛

تشکیل اولین کارگروه صنعت اوره ایران به میزبانی پتروشیمی پردیس

تشکیل اولین کارگروه صنعت اوره ایران به میزبانی پتروشیمی پردیس
پتروتحلیل-اولین نشست کارگروه شرکت های اوره ساز ایران با پیگیری انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی به میزبانی پتروشیمی پردیس و ریاست مدیرعامل این شرکت برگزار شد.
مدیرعامل پتروشیمی پردیس در گفت و گو با خبرنگاران درخصوص این نشست اظهار داشت: اوره مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین کود شیمیایی است که سهم عمده ای از کل ظرفیت تولید پتروشیمی‌ ایران را با تولید سالانه ۶.۵ میلیون تن محصول به خود اختصاص داده است.

دکتر غلامرضا جمشیدی ادامه داد: در ایران هفت شرکت پتروشیمی پردیس، شیراز، خراسان، کرمانشاه، رازی، لردگان و مسجد سلیمان در صنعت اوره و آمونیاک فعالیت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود پتروشیمی هنگام نیز امسال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان اوره در سطح جهان است اذعان کرد: تاکنون کارگروه هایی در حوزه های پلیمری و شیمیایی تشکیل شده بود ولی در صنعت اوره که یکی از بزرگترین و ارز آورترین صنایع ایران است هیچ کارگروهی برای هماهنگی و هم افزایی میان مدیران این صنعت ارزش آفرین و استراتژیک وجود نداشت.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس بیان کرد: برای مرتفع شدن این خلأ و ایجاد هم‌صدایی در صنعت اوره کشور، با پیگیری انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اولین کارگروه صنعت اوره با حضور مدیران عامل شرکت های اوره ساز به میزبانی شرکت پتروشیمی پردیس برگزار شد.

دکتر جمشیدی با اشاره به اهداف و دستاوردهای این نشست گفت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب به پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، در این کارگروه به بررسی مشکلات و معضلات پیش روی صنعت اوره در حوزه تولید، فروش داخلی و توسعه صادرات پرداخته شد.

وی افزود: پیگیری برای دریافت مطالبات از وزارت جهاد کشاورزی، بررسی بازارهای صادراتی و توسعه صادرات با هم افزایی و هماهنگی میان شرکت های اوره ساز از جمله موضوعاتی بود که در این نشست مورد تأکید مدیران عامل شرکت ها قرار گرفت.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس تأکید کرد: با هماهنگی و همصدایی در صنعت اوره، قدرت چانه زنی ما که موضوعی مهم و اساسی در مدیریت استراتژیک است افزایش پیدا می کند و می توانیم حضور پر رنگ تری در بازارهای جهانی داشته باشیم.

در این نشست مدیرعامل شرکت پتروشیمی پردیس با نظر مدیران عامل شرکت های تولید کننده اوره، انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، به مدت یکسال به عنوان رئیس کارگروه صنعت اوره معرفی گردید و مقرر شد نشست های کارگروه به صورت ماهیانه و با میزبانی دوره ای شرکت های اوره ساز برگزار شود.

 

ارسال نظر