کد خبر : 46285

طوفان آیدا، صادرکنندگان را به فروش در بازارهای پردرآمدتر سوق می دهد؛

فروشندگان ایرانی فقط حجم محدودی از پلی اتیلن ها را روانه ترکیه کردند/ عدم صادرات پلی پروپیلن سازهای ایرانی به ترکیه و فروش در بازار داخلی

فروشندگان خاورمیانه ای، ایرانی و مصری همگی اشاره کرده اند که ممکن است برای سپری کردن سفارشات عقب افتاده، مبلغ ماه سپتامبر را کاهش دهند.

فروشندگان ایرانی فقط حجم محدودی از پلی اتیلن ها را روانه ترکیه کردند/ عدم صادرات پلی پروپیلن سازهای ایرانی به ترکیه و فروش در بازار داخلی

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن پتروشیمی های ایرانی در بازار ترکیه این هفته ثابت ماند، زیرا هنوز بسیاری از آنها پیشنهادات سپتامبر از تولید کنندگان خاورمیانه دریافت نکرده اند.

نشانه های اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد برخی از تامین کنندگان تخصیص تسهیلات خود را برای ماه سپتامبر کاهش می دهند و در نتیجه می توانند به طور مستقل در پیشنهادات جدید افزایش دهند.

این امر به احتمال زیاد باعث علاقه مندی به مواد آماده می شود، که در حال حاضر می تواند قیمت بالایی داشته باشد، زیرا بازیکنان از بازار آشفته حمل و نقل اجتناب می کنند.

پیشنهادات سپتامبر پذیرفته می شود تا در روزهای آینده به طور گسترده در دسترس قرار گیرد.

در همین حال فروشندگان ایرانی فقط حجم محدودی از پلی اتیلن ها ارائه کرده اند. در دسترس بودن کامیون ها بهبود یافته است، اما قیمت حمل و نقل همچنان بالا است.

تقاضا رو به بهبود است و برخی از خریداران ممکن است مجبور به تغییر تأمین کننده شوند زیرا تأخیرها مانع تحویل می شوند.

حمل و نقل از خاورمیانه تا دو ماه به تعویق افتاده است و برخی از خریداران هنوز منتظر سفارشات ماه جولای هستند. فروشندگان خاورمیانه ای، ایرانی و مصری همگی اشاره کرده اند که ممکن است برای سپری کردن سفارشات عقب افتاده، مبلغ ماه سپتامبر را کاهش دهند.

در همین حال قیمت پلی پروپیلن در بازار ترکیه (PP) این هفته بدون تغییر ماند، زیرا اکثر خریداران منتظر پیشنهادات سپتامبر از سوی تامین کنندگان خاورمیانه هستند.

فروشندگان در حال برنامه ریزی برای کاهش تخصیص اعتبارات خود به ترکیه هستند تا به آنها اجازه دهند از قایقرانی های از دست رفته ماه های گذشته مطلع شوند. برخی از خریداران در ترکیه هستند که هنوز از سفارشات جولای بارگیری نشده است.

بی ثباتی در حمل و نقل باعث علاقه خرید مواد آماده می شود.

اگرچه پیشنهادات هنوز منتشر نشده است، اما برخی نشانه ها وجود دارد که نشان می دهد فروشندگان با توجه به مشکلات موجود در حال توسعه می توانند با پیشنهادات خود صعود کنند.

فروشندگان ایرانی اخیراً PP به ترکیه ارائه نداده اند و ترجیح می دهند بر بازار داخلی تمرکز کنند.

فروشندگان مصری همچنین اعلام کرده اند که ممکن است تخصیص آنها کاهش یابد و خریداران ترکیه با گزینه های محدودی روبرو هستند. پیشنهادات آسیایی به دلیل هزینه های حمل و نقل بالا و تاخیرهای طولانی در بازار باقی نمی مانند.

طوفان در ایالات متحده ممکن است برخی از صادرکنندگان را به فروش در بازارهای پردرآمدتری مانند آمریکای لاتین سوق دهد.

فصل رافیا در حال حاضر آغاز شده است ، اما فصل الیاف به کندی شروع می شود، زیرا تقاضای صادرات در ایالات متحده و اروپا کند است.

 

ارسال نظر