کد خبر : 46275

تداوم روند نزولی صادرات پلی‌پروپیلن چین در ژوئیه

قراردادهای پلی‌پروپیلن رافیا صادراتی به جنوب آسیا و جنوب آمریکا در میزان ۱۱۷۵ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن منعقد شدند. قیمت یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ چینی به هند ۱۱۷۵ دلار در هر تن (fob) بود.

تداوم روند نزولی صادرات پلی‌پروپیلن چین در ژوئیه

پتروتحلیل- روند نزولی صادرات پلی‌پروپیلن چین در ژوئیه تداوم یافت؛ میزان صادرات پلی‌پروپیلن چین در ژوئیه از میزان اوج ۲۶۶۸۶۰ تن ماه آوریل افت کرده، و نسبت به صادرات ژوئن با میزان ۶۲۸۰۰ تن افت ۲۸ درصدی را ثبت کرد.

صادرات چین در مارس، آوریل و مه شاهد میزان‌های بالایی بود. فاصله قیمتی میان بازارهای چینی و جهانی در مه به طور ناگهانی کاهش یافت، و همین امر منتج به افت میزان صادرات در ژوئن و ژوئیه شد. قیمت‌ّها در جنوب و جنوب شرق آسیا به دلیل تقاضای ضعیف در نتیجه تاثیرات قرنطینه‌های کووید-۱۹ در ژوئیه افت کردند. افزایش نرخ باربری در سراسر بندرهای شرق چین نیز فرصت‌های صادراتی را از بین برد. اما محموله‌ّهای بیشتری عازم هند، بنگلادش و پاکستان شده‌اند و همزمان تقاضای جنوب آسیا تا میزانی بهبود یافته است.

براساس داده‌ّهای مالیات گمرکی چین، چین در ژوئیه ۶۰۰۰۰ تن هموپلیمر پلی‌پروپیلن و ۸۲۰۰ تن کوپلیمر صادر کرده است. صادرات در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، عیلرغم روند نزولی در ژوئیه، تقریباٌ دو برابر شده است.

انتظار می‌رود به دنبال بازگشایی جزئی پنجره آربیتراژ در اواسط ژوئیه در نتیجه نمایان شدن میل به خرید از جنوب آسیا، صادرات در اوت افزایش یابد. قراردادهای پلی‌پروپیلن رافیا صادراتی به جنوب آسیا و جنوب آمریکا در میزان ۱۱۷۵ تا ۱۱۸۰ دلار در هر تن منعقد شدند. قیمت یکی از عرضه‌کنندگان بزرگ چینی به هند ۱۱۷۵ دلار در هر تن (fob) بود. 

نرخ باربری از چین به هند در مقایسه با نرخ ۱۷۰ تا ۱۸۰ دلار در هر تن دو هفته گذشته به ۲۰۰ تا ۲۳۰ دلار در هر تن افزایش یافت. تعطیلی دو هفته پیش پایانه میشان در بندر نینگبو - ژوشان موجب تراکم در بندرهای شرقی چین و در نتیجه افزایش قیمت‌های باربری شد.

بعد از اینکه نرخ‌ّهای باربری به سطوح غیر قابل قبولی افزایش یافتند، تولیدکنندگان چینی معاملات بزرگ را زیر نظر داشتند. اما معمولاٌ مشکل این دستمعاملات بی‌ثباتی ترابری، تحویل‌های طولانی‌مدت و دیکرد در ارائه صورت‌حساب‌هاست.

 

 

ارسال نظر