کد خبر : 46265

بازار پتروشیمی آسیا به دنبال اعمال اقدامات قرنطینه‌ای از سوی دولت‌های منطقه‌ای برای کاهش شیوع کووید-۱۹، همچنان شاهد مشکلات لجستیک است

بازار پتروشیمی آسیا به دنبال اعمال اقدامات قرنطینه‌ای از سوی دولت‌های منطقه‌ای برای کاهش شیوع کووید-۱۹، همچنان شاهد مشکلات لجستیک است

پتروتحلیل-احتمال می‌رود بازار پتروشیمی آسیا به دنبال اعمال اقدامات قرنطینه‌ای از سوی دولت‌های منطقه‌ای برای کاهش شیوع کووید-۱۹، تا پایان این هفته تجاری همچنان شاهد مشکلات لجستیک باشد.

تولوئن

شاهد فشار فروش از کره جنوبی هستیم، که همین امر می‌تواند قیمت‌های آسیا را کاهش دهد. تعدادی از واردکنندگان واقع در هند اشاره داشتند که فروش قبل از جشن‌های ملی ضعیف‌تر از همیشه بوده‌ است. جو بازار جنوب شرق آسیا همچنان کاهشی ماند، و شنیده شده است که خریداران عمدتاٌ در ویتنام از فروشندگان درخواست داشته‌اند تا مسیر محموله‌ها را به مکان‌های دیگری تغییر دهند.

همچنین روند بازار داخلی چین ثابت تا نزولی بود، و همزمان قیمت محموله‌های تحویل فوری بازار داخلی شرق چین در میزان‌های کمتری ارزیابی شد. قیمت تولوئن در بازار داخلی چین نسبتاٌ پایین است و همزمان خریداران به مقاصد صادارتی خود اشاره داشتند.

ایزومر زایلن مخلوط

احتمال می‌رود قیمت‌های ایزومر زایلن مخلوط به دنبال کمتر شدن فاصله قیمتی آن با پارازایلن در هفته‌های گذشته تحت فشار باقی بماند، و پیش‌بینی می‌شود تعادل عرضه و تقاضا اکتبر در مقایسه با سپتامبر به دلیل عملیات تأمین و نگهداری مصرف‌کنندگان نهایی، تا میزانی کمتر باشد.

بازار آخرین بار از شرایط ثابت به وارونگی جابجا شد، و احتمال می‌رود این ساختار به دلیل تفاوت در تعادل بازار ماه‌های سپتامبر و اکتبر همچنان پابرجا باشد.

با افت شدید قیمت‌های جهانی در هفته گذشته -- با کاهش 60 دلاری قیمت‌ها به 763.50 دلار در هر تن (FOB کره) رسید -- احتمالاٌ در صورتی‌که قیمت زایلن مخلوط چین ثابت تا صعودی باشد، پنجره آربیتراژی از کره جنوبی و ژاپن باز شود.

مونواتیلن گلیکول

احتمال می‌رود قیمت‌های مونواتیلن گلیکول آسیا با توجه به ضعف تقاضا به دلیل کاهش مصرف در شرق چین درمیان خیز مجدد کووید-۱۹، به روند نزولی خود ادامه دهند.

با توجه به بسته بودن مرزهای استانی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مسائل لجستیک همچنان تداوم یافت.

متانول

قیمت‌های متانول آسیا در این هفته برای یافتن جریان قیمتی، بازار اروپا را زیر نظر گرفتند.

قیمت‌های متانول روتردام در 20 اوت در میزان 425 یورو در هر تن یا 496.44 دلار در هر تن ثابت شدند، اما هر روند صعودی در اروپا، متانول آسیا را مجبور به این روند می‌کند.

عرضه محموله‌های نقدی در چین، کره جنوبی، تایوان و هند به دنبال اختصاص حجم‌های نقدی غرب آسیا به اروپا، محدود باقی ماند.

قیمت‌های متانول جنوب شرق آسیا، تایوان و کره جنوبی در هفته منتهی به 20 اوت 4 تا 10 دلار در هر تن افزایش یافتند و در میزان 390 تا 395 دلار در هر تن ارزیابی شدند.

حلال زایلن مخلوط

احتمال می‌رود بازار حلال زایلن مخلوط در آسیا به جهت‌گیری از قیمت‌های نفت خام و مجموعه آروماتیک‌ها تا پایان این هفته ادامه دهد.

ضعف تقاضا در صنایع پایین‌دستی برای حلال زایلن مخلوط و افزایش موجودی انبار در چین، قیمت‌ها را تحت فشار نزولی قرار داده است.

 

ارسال نظر