کد خبر : 46252

آیا توقف عرضه اتان به تامین کننده های پلی اتیلن ادامه می یابد؟

فروشندگان آسیایی با پیشنهادات رقابتی و با کشتی های فله بر به بازار ترکیه بازگشتند/آیا خریداران حاضر به حمل و نقل مواد بدون کانتینر می شوند؟

فروشندگان آسیایی با پیشنهادات رقابتی و با کشتی های فله بر به بازار ترکیه بازگشتند/آیا خریداران حاضر به حمل و نقل مواد بدون کانتینر می شوند؟

پتروتحلیل-قیمت پلی اتیلن (PE) این هفته و در بازار ترکیه تا حد زیادی تثبیت شده است.

خریداران پس از افزایش پیشنهادات ماه آگوست ، شروع به مقاومت در برابر پیشنهادات بالاتر می کنند. تقاضا از ماه جولای بهبود یافته است، اما در دسترسی خریداران برای اکثر نمرات به اندازه کافی وجود دارد تا وسوسه پرداخت هزینه های رو به افزایش را محدود کند. تاخیر در حمل و نقل از خاورمیانه بدتر می شود و به مدت یک ماه به غیر از زمان عادی حمل و نقل متوقف می شود.

مسائل مربوط به تولید اتان در خاورمیانه می تواند بر میزان دسترسی خریداران تا ماه سپتامبر تأثیر بگذارد، دسترسی ایران به زودی بهبود می یابد.

قطع برق در تأسیسات آرامکوی عربستان در خاورمیانه باعث قطع عرضه اتان به چندین تامین کننده PE شده است. منابع در ترکیه در مورد ادامه مشکلات یا حل شدن آنها هنوز مطمئن نیستند، اما به هر حال ، این امر می تواند بر میزان دسترسی در هفته های آینده تأثیر بگذارد.

تاخیرهای حمل و نقل از طریق مرز ترکیه و ایران ، در حالی که هنوز وجود دارد، اما کاهش یافته است. زمان انتظار اکنون، در مقایسه با دو هفته گذشته حدود یک روز است.

همچنین تأمین کامیون ها آسان تر شده و قیمت حمل و نقل در حال حاضر تثبیت شده است. پیشنهادات عرضه کنندگان خارج از خاورمیانه محدود است، در این ماه تعداد بازیکنان روسیه، ایالات متحده و مصر حجم محدودی را در دسترس قرار می دهند.

با این حال قیمت پلی پروپیلن (PP) این هفته در ترکیه همچنان افزایش یافت، اگرچه خریداران در برابر بیشترین قیمت پیشنهادی مقاومت کردند.

فروشندگان خارج از خاورمیانه عمدتا در بازار غایب بودند. حجم محموله ها از مصر در دسترس بود اما در مقادیر محدود. همین امر در مورد مواد روسی و اروپایی نیز صادق بود. تمرکز آنها بر اروپا است که دارای بازتاب های بهتری است.

فروشندگان آسیایی با پیشنهادات رقابتی به بازار ترکیه بازگشتند و ظاهراً از کشتی های فله بزرگ استفاده کردند، کشتی های باری قدیمی که ظروف مواد فله را حمل می کنند.

این کشتی ها با نرخ حمل و نقل کمتر در دسترس هستند و به فروشندگان چینی اجازه داده اند قیمت های رقابتی را معرفی کنند.

اما این سوال وجود دارد که این شناورها تا چه حد قابل اجرا هستند و آیا خریداران حاضر خواهند بود در زمینه حمل و نقل بدون کانتینر کار کنند؟

 

ارسال نظر