کد خبر : 46242

توسعهٔ زنجیرهٔ پی‌وی‌سی شرکت شینتِک در لوییزیانا در سپتامبر آغاز می‌شود

این واحد تولیدات پی‌وی‌سی را به میزان 48 درصد افزایش می‌دهد/ توسعه شرکت شینتک تنها پروژه افزایشی در زنجیره پی‌وی‌سی آمریکا است

توسعهٔ زنجیرهٔ پی‌وی‌سی شرکت شینتِک در لوییزیانا در سپتامبر آغاز می‌شود

پتروتحلیل- براساس گفته‌های یاسوهیکو سایتو، رئیس شرکت ژاپنی شینتک، این شرکت فاز اول توسعه در زنجیره تولید پلی‌وینیل را در ماه سپتامبر در مجموع خود در لوییزیانا آغاز می‌کند.

اظهارات سایتو در جلسه‌ای در شرکت مادر شین اتسو در سه ماهه دوم 2021 مطرح شده و در 5 اوت در سایت شرکت به اشتراک گذاشته شد. مقامات شرکت شین اتسو درآمد سه‌ماهه خود را در 27 ژوئیه گزارش دادند، اما معمولاْ مذاکرات مربوط به نتایج را چندین روز بعد به اشتراک می‌گذارند.  

رئیس شرکت اشاره داشت: «برنامه داریم تا فعالیت در فاز اول واحد جدید را در سپتامبر آغاز کنیم.»

سایتو گفت: «کمبود مسکن در کشور‌های بزرگ مشکلی جدی است، و تقاضا برای پی‌وی‌سی نه تنها برای مواد ساخت‌وساز مسکن، بلکه برای مواد زیرسازی در مناطق مسکونی، افزایش یافته است.»

سایتو گفت که مقامات شرکت امیدوار بودند که فاز اول تا اواسط 2021 به بهره‌برداری کامل برسد، اما اعمال پروتکل‌های کووید-۱۹ در سال 2020 و همچنین گردبادها و سرمای سخت، ساخت‌وساز را مختل کرده و به تعویق انداخت.

او گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضا به قوت خود باقی بماند، بنابراین بر این باوریم که این دیرکرد جزئی در شروع فعالیت واحد، به هیچ وجه مشکل ساز نخواهد شد.» «ما در حال آماده‌سازی های دقیقی هستیم تا از روز اول با بیشترین نرخ بهره‌برداری فعالیت خود را آغاز کنیم.»

محدودیت عرضه پی‌وی‌سی آمریکا در طی سال 2021، قیمت‌ها را به بیشترین میزان‌های خود رسانده است.» بعد از دو گردباد لوییزیانا در 2020، و سرمای شدید در سواحل خلیجی ایالات متحده در اواسط فوریه، که موجب تعطیلی گسترده و چند هفته‌ای واحدهای پتروشیمی شد، عرضه با محدودیت 2021 را آغاز کرد.

تقاضای پی‌وی‌سی در آوریل 2020 در اوج تعطیلی‌های کرونا، سیر نزولی گرفت، اما بعد از کمتر شدن آن محدودیت‌ها، رویه رو به بهبود خود را آغاز کرد. ساخت‌وساز خانه در آمریکا به دلیل جستجوی مصرف‌کننده برای فضای بیشتر به هنگام کار در خانه همزمان با پاندمی، سیر صعودی گرفته و همواره به این روند ادامه می‌دهد.

تقاضای داخلی بالا پی‌وی‌سی، عرضه صادراتی این محصول را کاهش داده است. قیمت‌های پی‌وی‌سی صادراتی (FAS) هیوستون در اواخر مارس 2021 با میزان 1800 دلار در هر تن به بیشترین میزان‌های خود از زمان جمع‌آوری داده توسط پلتس از سال 1983، رسیدند.

بعد از آسیب رعد و برق به یکی از دو مبدل مجموعه پلکیوماین در 2 ژوئیه، شرکت شینتک تصمیم گرفت برای چندین هفته نرخ بهره‌برداری را کاهش داده و این امر موجب شد قیمت‌ها در اواسط ژوئیه از 1450 دلار در هر تن، به 1570 دلار در هر تن در 4 اوت افزایش پیدا کنند. شرکت مبدل را جایگزین کرد و نرخ بهره‌برداری خود را دراواخر ژوئیه به حالت نرمال بازگرداند.

اگرچه، قیمت‌های پی‌وی‌سی داخلی در بیشترین میزان‌های خود باقی ماندند. قیمت‌ها در آخرین ارزیابی در 4 اوت در میزان 1973 تا 2017 دلار در هر تن ارزیابی شدند، و با تکیه بر تقاضای مسکن در آمریکا، قیمت‌ها از ژوئن 2020 به میزان 959 دلار در هر تن افزایش یافتند.  در اواخر ژوئیه بعد از نگرانی‌ها در مورد شرایط تولیدات شرکت شینتک بعد از رعد و برق، شرکت فورموسا پلاستیک آمریکا، و شرکت وستلیک کمیکال و اوکسی‌چم، قیمت‌های داخلی پی‌وی‌سی ماه اوت خود را 88 دلار در هر تن افزایش دادند. شینتک قیمت‌های خود را در اوت و سپتامبر 44 دلار در هر تن افزایش داد، و موجب فاصله قیمتی 88 دلاری قیمت‌ها در مقایسه دو ماهه شد.

شینتک بزرگ‌ترین تولیدکننده پی‌وی‌سی آمریکا است، که در تولید لوله، قاب پنجره، دیوارپوش های خارجی وینیلی و دیگر محصولات فعالیت می‌کند.

اجرای فاز اول در سه ماهه سوم 2021، و فاز دوم برای 2023

در ابتدا قرار بود پروژه تا پایان 2020 تکمیل شده، و در سه ماهه اول 2021 به بهره‌برداری برسد. تکمیل پروژه به اواسط 2021 کشیده شد، و همزمان تاریخ بهره‌برداری آن از سه ماهه سوم به سه ماهه چهارم منتقل شد.

فاز اول پروژه توسعه شرکت به ارزش 1.49 میلیارد دلار، ظرفیت تولید پی‌وی‌سی مجموعه پلکیو ماین این شرکت را 48 درصد افزایش داده و به 890000 تن در سال خواهد رساند. فاز اول همچنین شامل افزایش تولیدات مونومر وینیل کلراید صنایع بالادستی تا 34 درصد به میزان 2.37میلیون تن در سال، و سدیم هیدروکسید تا 21 درصد به میزان 1.55 میلیون تن در سال می‌شود.

فاز 2 پروژه به ارزش 1.25 میلیارد دلار شامل ساخت واحد پی‌وی‌سی جدیدی با ظرفیت 380000 تن در سال و اضافه کردن ظرفیت جدید مونومر وینیل کلراید به میزان 580000 تن در سال و واحد جدید سدیم هیدروکسید با ظرفیت 390000 تن در سال می‌شود. طبق برنامه‌ریزی‌ها این پروژه در 2023 تکمیل می‌شود.

شرکت شینتک همچنین برنامه دارد که در طی این دو فاز، مجموعاً 680000 تن در سال به ظرفیت اتیلن دی‌کلراید خود اضافه کند.  اتیلن دی‌کلراید پیش‌ماده مستقیم وینیل کلراید بوده، و وینیل کلراید پیش ماده اصلی پی‌وی‌سی می‌باشد.

سدیم هیدروکسید فرآورده فرعی تولید کلرین بوده، و کلرین اولین حلقه در زنجیره تولید پی‌وی‌سی می‌باشد.

توسعه شینتک بزرگ‌ترین پروژه تولید پی‌وی‌سی موجود در آمریکا است.

شرکت وستلیک در اوایل 2020، ظرفیت پی‌وی‌سی خود در لوییزیانا را حداقل 250000 تن در سال افزایش داد، و ظرفیت مجموع خود را به بیش از 500000 تن در سال رساند.

و شرکت فورموسا برنامه دارد تا ظرفیت واحد خود در لوییزیانا را 130077 تن در سال افزایش داده و ظرفیت مجموع پی‌وی‌سی خود را در سه ماهه چهارم 2022 به 513000 تن در سال برساند، و پروژه‌ای که از زمان اصلی بهره‌برداری خود در سه ماهه چهارم 2020 دو بار عقب افتاده را از تنگنا خارج کند.

 

ارسال نظر