کد خبر : 46236

شرکت Adani هند برنامه‌های خود را برای احداث مجموعه تابعه پتروشیمی آغاز کرد

شرکت Adani هند برنامه‌های خود را برای احداث مجموعه تابعه پتروشیمی آغاز کرد

پتروتحلیل- شرکت هلدینگ بزرگ Adani هند برنامه‌های خود را برای ساخت واحد تابعه جدید با نام Adani Petrochemicals (APL) آغاز کرده است، تا بتواند در پالایشگاه‌ها، مجتمع‌های پتروشیمی، واحدهای شیمیایی خاص، هیدروژن و واحدهای شیمیایی مربوطه سرمایه‌گذاری کند. 

اطلاعات جزئی در مورد میزان سرمایه‌گذاری، نوع مواد شیمیایی یا زمان‌بندی آن منتشر نشد، اما شرکت پتروشیمی Adani قصد دارد تا به رقابت با بزرگترین پالایشگاه و تولیدکننده پتروشیمی بخش خصوصی هند یعنی Reliance Industries (RIL) بپردازد.

تلاش قبلی Adani برای پیوستن به بخش پتروشیمی شامل قرارداد اولیه آن‌ها با شرکت شیمیایی آلمانی BASF در سال 2019 برای سرمایه‌گذاری 2 میلیارد یورویی این شرکت در واحد شیمیایی در موندرا ایالت گجرات بود. این قرارداد سال بعد با مشارکت شرکت انرژی دولتی Adnoc ابوظبی و شرکت شیمیایی اتریشی Borealis گسترش یافت. این برنامه در ادامه به دلیل پاندمی ویروس کرونا متوقف شد. 

مجتمع Jamnagar شرکت Reliance Industries در غرب هند صاحب بزرگترین مرکز یکپارچه پالایشگاهی و پتروشیمی در جهان بوده و ظرفیت تولید نفت و اتیلن آن به ترتیب به 1.24 میلیون بشکه در روز و 1.5 میلیون تن در سال می‌رسد.

شرکت Adani که در حال حاضر دارای پایگاهی در انرژی‌های تجدید پذیر است، همکاری خود را با شرکت انرژی توتال فرانسه در ژانویه بعد از شراکت 20 درصدی این شرکت فرانسوی در شرکت انرژی سبز Adani، تقویت کرد.

 

ارسال نظر