کد خبر : 46230

آخرین پروژه‌های آکریلونیتریل بوتادین لاتکس کره جنوبی، آکریلونیتریل بالادستی را تقویت می‌کند

آخرین پروژه‌های آکریلونیتریل بوتادین لاتکس کره جنوبی، آکریلونیتریل بالادستی را تقویت می‌کند

پتروتحلیل-آخرین اقدامات تولیدکنندگان کره‌ای LG Chem و Kumho Petrochemical Co در جهت تقویت ظرفیت تولید لاتکس برای جوابگویی به سیر افزایشی تقاضا برای دستکش‌های پلاستیکی، در عوض تقاضا خوراک اصلی آکریلونیتریل را افزایش می‌دهد. 

شرکت LG Chem در اوایل ماه جاری اعلام کرد که ظرفیت خطوط تولید آکریلونیتریل بوتادین لاتکس را در سراسر آسیا افزایش خواهد داد، که شامل پروژه افزایش ظرفیت آکریلونیتریل بوتادین لاتکس در یئوسو کره جنوبی از 170000تن به 280000 تن در سال می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود عملیات افزایش ظرفیت‌ها در سال آتی آغاز شود. 

همچنین پروژه یئوسو به مانند افزایش ظرفیت‌ها در چین و مالزی، ظرفیت آکریلونیتریل بوتادین لاتکس شرکت LG Chem را در مجموع از 230000 تن به 730000 تن در سال می‌رساند. 

شرکت پتروشیمی kumho در اوایل ژوئن اعلام کرد، قصد دارد که به میزان 256 میلیارد وون بر تولیدات آکریلونیتریل بوتادین لاتکس خود سرمایه‌گذاری کند و میزان تولیدات خود را به 1 میلیون تن در سال افزایش دهد.

این امر شامل خط تولید جدید آکریلونیتریل بوتادین لاتکس مجموعه اولسان کره جنوبی با ظرفیت 240000 تن در سال، و تقویت ظرفیت یکی از خطوط تولید موجود به میزان 70000 تن در سال می‌شود.

این پروژه‌ها ظرفیت تولید شرکت پتروشیمی kumho را از 640000 تن در حال حاضر به 950000 تن در سال افزایش می‌دهد.

سرمایه‌گذاری‌های اخیر بر آکریلونیتریل بوتادین لاتکس در کره جنوبی به دلیل افزایش تقاضای تولید دستکش در دوران پاندمی کرونا است. 

پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد مرکب میانگین فروش دستکش‌های یکبار مصرف جهانی نسبت به آمار 8 تا 10 درصدی سال‌‌های 2015 تا 2019 به 12 تا 16 درصد در سال‌های 2019 تا 2025 افزایش یابد.

تقاضای بخش پزشکی که اخیرا 65درصد از مجموع این بازار را تشکیل می‌دهد، سریع ترین رشد را داشته است. این بخش عموما شامل دستکش‌های نیتریل، پلی وینیل کلرید و لاتکس می‌شود.

رشد ظرفیت آکریلونیتریل بوتادین لاتکس در عوض مصرف خوراک اصلی آکریلونیتریل را افزایش می‌دهد.

یکی از تحلیلگران آکریلونیتریل آیسیس، به نام لارا سوچی گفت: «تقاضای کلی آکریلونیتریل بوتادین رابر و لاتکس آسیا از مصرف آکریلونیتریل در حدود 12 درصد می‌باشد. آکریلونیتریل بوتادین لاتکس به طور گسترده در صنعت دستکش به خصوص در بخش پزشکی استفاده می‌شود.»

او گفت: «انتظار می‌رود این بخش با بازتاب تقاضای قوی مصرف‌کننده نهایی برای دستکش‌ها در دوره پاندمی و مصرف روزانه آن، حمایت پایداری برای بازار آکریلونیتریل فراهم آورد.»

مقامات شرکت Taekwang Industrial Co در اوایل ژوئن اعلام کرند که قصد دارند با شرکت LG Chem در همکاری مشترک واحد آکریلونیتریلی با ظرفیت 260000 تن در سال راه اندازی کنند. 

شرکت‌های Taekwang Industrial و LG Chem به ترتیب صاحب 60 درصد و 40 درصد از سهام این واحد خواهند بود.

پیش‌بینی می‌شود این واحد جدید که به طور موقت TL Chemical نامیده شده است، فعالیت خود را از 2024 آغاز کند. 

شرکت Taekwang Industrial در حال حاضر در اولسان، 290000 تن در سال آکریلونیتریل تولید می‌کند.

 

ارسال نظر