کد خبر : 46226

شرکت آلمانی MAN برنامه دارد تا برای کشتی‌های سوخت متانول موتور بسازد

شرکت آلمانی MAN برنامه دارد تا برای کشتی‌های سوخت متانول موتور بسازد

پتروتحلیل-شرکت کشتیرانی دانمارکی Maersk موتور دو‌‌گانه سوز کم سرعتی را سفارش داده که با متانول سبز کار کند و ساخت کشتی باربری آن پیش از این آغار شده است.

موتور و کشتی هر دو در کشور کره جنوبی به ترتیب در شرکت‌ آلمانی چند ملیتی  MAN Energy Solutions و شرکت Hyundai Mipo Dockyardsواقع در کره جنوبی در حال ساخت هستند. پیش‌بینی می‌شود این کشتی باربری با هدف تبدیل شدن به اولین کشتی سوخت متانولی که این محصول را به عنوان محموله خود حمل نمی‌کند، فعالیت خود را از سال 2023 آغاز کند. مسیر حرکت این کشتی که سوخت آن متانول سبز و سوخت‌‌های پاک (زیستی)است، میان دریای بالتیک در شمال اروپا و خلیج بوتنی میان فنلاند و سوئد خواهد بود.

این تکنولوژی دو گانه سوز هدف اصلی برنامه «کاهش کربن» شرکت Maerskاست، زیرا این استراتژی این اجازه را به ما می‌دهد که از سوخت‌هایجایگزین متفاوتی استفاده کنیم. مقامات شرکت Maersk در اوایل سال جاری گفتند که از گاز ال ان جی استفاده نخواهند کرد و به جای آن مستقیما از سوخت‌های بدون کربن بهره خواهند برد.

زمانی‌که متانول از منابع تجدید پذیر تولید می‌شود، سوختی تمیز، موثر و امن است، و اما با توجه به سمی بودن آن باید با احتیاط استفاده شود. دیگر سوخت‌های جایگزین دریایی شامل آمونیاک، ال ان جی، هیدروژن و سوخت‌های پاک می‌شوند. 

سازمان بین‌المللی دریانوردی با اهدافی که برای صنعت دریانوردی تعیین کرد در نظر دارد تا در مقایسه با سطوح سال 2008، تا سال 2030 انتشار کربن را حداقل تا میزان 40 درصد و تا سال 2050 به میزان 70 درصد کاهش دهد.

 

 

ارسال نظر