کد خبر : 46188

برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپایی بر نوع خام آن به بیشترین میزان‌های خود در تاریخ رسید

خریداران پلی اتیلن ترفتالات خالص، پلی اتیلن ترفتالات خام را زیر نظر دارند کمبود دسته‌های متمرکز بطری؛ ظرفیت محدود حجم‌های پلی اتیلن ترفتالات ماه ژوئیه

برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص اروپایی بر نوع خام آن به بیشترین میزان‌های خود در تاریخ رسید

پتروتحلیل-داده‌های پلتس نشان می‌دهد، برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص پرک شفاف شمال غرب اروپا بر نوع خام آن در 30 ژوئن به بیشترین رکورد خود رسید، زیرا قیمت هر‌کدام از این محصولات در مسیر جداگانه خود تداوم یافتند. 

برتری قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص پرک شفاف بر پلی اتیلن ترفتالات خام در 30 ژوئن در میزان 210 یورو در هر تن محاسبه شد، که این بیشترین فاصله قیمتی از فوریه سال 2008 در زمان آغاز ارزیابی قیمتی پلی اتیلن ترفتالات خالص پرک شفاف است.

قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات خام شمال غرب اروپا در آخرین ارزیابی در 30 ژوئن در میزان 1190 یورو در هر تن قرار گرفتند، که نسبت به هفته گذشته 35 یورو در هر تن افت کردند و به کمترین میزان‌های خود در 16 هفته اخیر رسیدند. 

از آنجایی که میل به خرید ضعیف توان هضم عرضه رو به بهبود را ندارد، فشار بر قیمت‌های پلی‌اتیلن ترفتالات خام از هر دو جهت عرضه و تقاضا وارد شده است. بگفته منابع، ذخایر پلی اتیلن ترفتالات خام در آخرین ارزیابی ها نسبت به اوایل ژوئن افزایش یافته اند.

علیرغم بهبود وضعیت هوا در بخش‌هایی از اروپا و به تعویق افتادن ارسال محموله‌های وارداتی از چین، میزان تقاضا زیر سطوح مشاهده شده در تابستان‌های نرمال می‌باشد. 

یکی از تولیدکنندگان در 29 ژوئن گفت: «به نظر می‌رسد که ما با تابستانی معمول مواجه نیستیم یا حداقل با دیرکرد‌‌هایی در ارسال محموله‌ها مواجه خواهیم بود.»

در شرایطی متفاوت، علیرغم گزارش‌هایی مبنی بر اینکه تعدادی از خریداران احتمالا مقداری از حجم خرید پلی اتیلن ترفتالات خالص خود را با نوع خام آن جابجا کنند، تقاضای پلی اتیلن ترفتالات خالص پرک شفاف به قوت خود ادامه می‌دهد.

براساس گزارش‌ها از هر دو سوی خریداران و فروشندگان، علیرغم اینکه واحد‌ها با نرخ بهره برداری نزدیک به 100 درصد مشغول فعالیت هستند، در ماه ژوئیه حجم کافی برای تامین همه تقاضا موجود نخواهد بود. 

قیمت پلی اتیلن ترفتالات خالص در روز‌های گذشته 100 یورو در هر تن افزایش یافت و به 1400 یورو در هر تن (FD شمال غرب اروپا) نزدیک شد.

در حالی‌که برخی منابع انتظار دارند به دلیل افزایش عرضه پلی اتیلن ترفتالات خام و افزایش بطری‌ها در بازار تا پایان تابستان، دسترسی به پلی اتیلن ترفتالات خالص بهبود یابد، اما بازیافت‌کنندگان همچنان با محدودیت‌های شدیدی در تامین دسته‌های متمرکز پلی اتیلن ترفتالات بطری پسا مصرف کننده برای واحد‌های خود مواجه هستند. 

قیمت دسته‌های متمرکز پلی اتیلن ترفتالات بطری پسا مصرف کننده در شمال غرب اروپا با تکیه بر محدودیت عرضه مواد پایه ای، با قیمت 750 یورو در هر تن به بیشترین میزان‌های خود در تاریخ رسیدند. 

 

 

ارسال نظر