کد خبر : 46186

با محدودیت‌های جدید کووید 19 بازار‌های مواد شیمیایی اندونزی دچار سیر نزولی شدند

با محدودیت‌های جدید کووید 19 بازار‌های مواد شیمیایی اندونزی دچار سیر نزولی شدند

پتروتحلیل- به دنبال اعمال اقدامات اضطراری در بخش‌های اصلی کشور از 3 تا 20 ژوئیه در جهت جلوگیری از سیر صعودی شدید مبتلایان به ویروس کرونا، پیش‌بینی می‌شود بازار‌های شیمیای اندونزی سیر نزولی به خود بگیرند. 

رئیس جمهور اندونزی جوکو ویدودو در روز پنج شنبه اعلام داشت، اقدامات کنترلی کووید 19 از 3 تا 20 ژوئیه در جاوا و بالی که نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، تشدید خواهد شد.

ویدودو در مصاحبه ای اینترنتی گفت: «این اعمال اضطراری محدودیت ها بر فعالیت های اجتماعی، محدودیت‌هایی را در بر خواهد داشت که شدید تر از سابق خواهند بود.»

در شرکت‌های مصرف نهایی استون و فنول مانند رنگ و روکش ها، مواد چند لایه و تخته های سه لایه، منابع صنعت اعلام داشتند که به دلیل محدودیت‌ها با نرخ بهره داری پایین و در میزان‌های حدودی 60 تا 70 درصد در حال فعالیت هستند.

در بخش‌های الکل چرب اتوکسیلات و پلی استر، معامله‌کنندگان به دلیل افزاش هزینه‌های باربری و کاغذ بازی‌های لازم برای ارسال محموله‌ها، بیش از بازار صادراتی بر فروش‌های داخلی متمرکز شده اند.

در بازار اتیل استات آسیا، مذاکرات همزمان با قرنطینه در منطقه جنوب شرق، سیر نزولی به خود گرفته است. اندونزی خریدار اصلی اتیل استات است. 

یکی از منابع بازار منطقه ای گفت: «تقاضا در ژوئیه کاهش خواهد یافت. مذاکرات حداقل برای دو هفته به تعویق خواهد افتاد. معامله کنندگان بازار در شرایط خرید نیستند.»

یکی از منابع بازار گفت: «بسیاری از مردم مبتلا شده اند و بیمارستان‌ها تحت فشار قرار گرفته اند.»

اقدامات اضطراری جدید اندونزی با محدودیت‌های بیشتری همراه خواهد بود، و همزمان شرکت‌های غیر ضروری تعطیل و صرف غذا در داخل شرکت‌ها مجاز نخواهد بود. 

بخش‌های ضروری شامل، بخش‌های مالی و بانک داری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، هتل‌ها و صادرات باید ظرفیت نیروی‌های خود را نصف کنند. شرکت‌ها در بخش‌های حیاتی، شامل انرژی، سلامت، حمل و نقل و لجستیک و عرضه غذا از این اقدامات معاف خواهند بود.

اندونزی در 1 ژوئیه از 24836 مورد جدید و 504 مورد فوتی خبر داد. 

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت، این کشور در منطقه جنوب شرق آسیا با تعدادی بیش از 2/2 میلیون نفر مبتلا و 58995  فوتی، بیشترین میزان مبتلا را داشته است.

جامعه صلیب سرخ اندونزی در 29 ژوئن در بیانیه ای گفت: «گونه خطرناک و کشنده دلتا کووید 19 تعداد مبتلایان را در سراسر اندونزی به طرز عجیبی افزایش داده، و بیمارستان‌ها و منابع اکسیژن در جاکارتا و دیگر مناطق کشور را تحت فشار قرار داده است.»

براساس داده‌های مرکز تحقیقاتی کرونا ویروس جان هاپکینز، بیش از 20 درصد از تست‌های کووید 19 در اندونزی مثبت هستند، که نشان دهنده این است که تعداد افراد مبتلا در این کشور احتمالا بسیار گسترده تر می‌باشد.

 

ارسال نظر