کد خبر : 46170

امضای قرارداد EPC طرح پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز با استفاده از دانش فنی داخلی برای اولین بار در کشور؛

ظرفیت تولید محصولات پلیمری پتروشیمی تبریز به ۲/۲ برابر ظرفیت فعلی می رسد/ اشتغال یک هزار نفر در پروژه پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز

ظرفیت تولید محصولات پلیمری پتروشیمی تبریز به ۲/۲ برابر ظرفیت فعلی می رسد/ اشتغال یک هزار نفر در پروژه پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز

CC67B124-4D9C-4ABA-AD46-B7591D8C4BB4
پتروتحلیل-قرارداد EPC طرح پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن برای اولین بار در کشور بر پایه دانش فنی ایرانی به امضاء رسید.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی تبریز، قرارداد طراحی تفضیلی، تامین تجهیزات داخلی و خارجی ، نصب و ساختمان و راه اندازی EPC  پروژه پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز، یک پروژه تمام عیار توسعه ای، امضاء شد.

به یاری حق تعالی، فاز مهندسی پایه - Basic Engineering پروژه بزرگ پلی اتیلن سنگین پتروشیمی تبریز برای اولین بار در کشور با استفاده از دانش فنی داخلی انجام گردیده و قرارداد پروژه، فیمابین پتروشیمی تبریز و شرکت طراحی، مهندسی صنایع انرژی(EIED ) به امضا رسید.

با آغاز فعالیتهای اجرایی و مطابق با برنامه ریزی دقیق انجام گرفته به امید پروردگار متعال در اواخر سال ۱۴۰۲ واحد پلی اتیلن سنگین به بهره برداری می رسد.

قابل ذکر است با بهره برداری از واحد پلی اتیلن جدید ظرفیت تولیدات پلیمری شرکت به ۲/۲ برابر ظرفیت فعلی خواهد رسید.

حجم سرمایه گذاری پروژه حدود ۲۲۰ میلیون دلار معادل ۴۸۰۰۰ میلیارد ریال برآورد گردیده و در دوران اوج نصب و ساختمان بیش از ۱۰۰۰ نفر اشتغال را به همراه دارد. که با راه اندازی پروژه میزان صادرات پتروشیمی تبریز به حدود ۳ برابرمیزان فعلی خواهد رسید.

انجام پروژه های توسعه ای در پتروشیمی تبریز پس از اطمینان از رعایت کامل اصول زیست محیطی اجرایی می گردد.

پتروشیمی تبریز با ایجاد ۱۱۰ هکتار فضای سبز و مجتمع بدون آلاینده صنعت سبز استان شناخته شده است.

ارسال نظر