کد خبر : 46133

برنامه شرکت ملی نفت هند برای سرمایه گذاری 3/3 میلیارد دلاری در پروژه های جدید در پالایشگاه گجرات

برنامه شرکت ملی نفت هند برای سرمایه گذاری 3/3 میلیارد دلاری در پروژه های جدید در پالایشگاه گجرات

پتروتحلیل-یکی از مقامات شرکتی ملی نفت هند گفت، آنها با دولت محلی گجرات توافقنامه ای امضا کرده اند که بر اساس آن قرار است در حدود 240 میلیارد روپیه برای راه اندازی پروژه های پتروشیمی جدید در پالایشگاه شرکت ملی در وادادورا سرمایه گذاری کنند. 

در این بیانیه اشاره شد، این پروژه ها شامل پروژه پتروشیمی و یکپارچه سازی روغن های روان ساز، پروژه آکریلیک ها / اکسو الکل و دیگر پروژه های زیرساختی در پالایشگاه گجرات می شود.

پروژه روغن های روان ساز تولید محصولات جایگزین وارداتی نظیر روغن های پایه روان ساز و پلی پروپیلن را در بر می گیرد. 

پروژه آکریلیک ها / اکسو الکل در پالایشگاه دوماد و گجرات تولید بوتیل آکریلات ها، به عنوان ماده اصلی تشکیل دهنده رنگ ها، رنگ های پوششی، چسب ها و مواد شیمیایی منسوجات را شامل می شود. 

مقامات شرکت زمان مشخصی را برای پایان مورد انتظار تکمیل این تجهیزات تولیدی جدید ارائه نکردند. 

مقامات شرکت ملی نفت هند گفتند: «این پروژه ها آمادگی همکاری شرکت برای مشارکت در پروژه های پتروشیمی نظیر پی وی سی، استایرن، آکریلونیتریل، پلی متیل متاکریلات و اتیلن اکسید، را در آینده قوت می بخشد.»

دولت محلی گجرات و شرکت ملی نفت هند توافقنامه ای دیگری برای تجهیزات زیر ساختی در پالایشگاه دوماد، شامل تجهیزات بارگیری کامیون تانکر ها برای آلکیل بنزن خطی که خوراکی برای کاربرد مواد شوینده است، امضا کردند. 

دیگر پروژه های زیرساختی شامل سیستم های مشعل سوزی جدید در پالایشگاه گجرات و تجهیزات توزیع هیدروژن برای وسائل نقلیه سوخت سلولی می شود.

بگفته شری وایدیا مدیر شرکت ملی نفت هند، پیش بینی می شود ظرفیت کلی تولید در پالایشگاه گجرات علاوه بر تجهیزات جدید تا میزان 18 میلیون تن در سال افزایش یابد. این رشد از میزان جاری 4/3 میلیون تن در سال می باشد. 

مقامات شرکت ملی اضافه کردند: «سرمایه گذاری کلی برای این پروژه ها در مراحل اجرایی مختلف، تقریبا به 240 میلیارد روپیه می رسد.»

مترجم: رامین کریمی

 

 

 

 

ارسال نظر