کد خبر : 46126

میزان تاثیرات آتش سوزی پالایشگاه تهران مشخص نیست؛

تاثیر آتش سوزی بر عرضه خوراک ته ماند برج تقطیر

تاثیر آتش سوزی بر عرضه خوراک ته ماند برج تقطیر

پتروتحلیل-تولیدکنندگان قیر ایران گفتند، احتمال میرود آتش سوزی در پالایشگاه تهران با ظرفیت 220000 بشکه در روز در هفته جاری تاثیر اندکی بر عرضه خوراک ته ماند برج تقطیر داشته باشد.

در روز دو ژوئن آتش سوزی در تانکر ذخیره آغاز شد، و سریعا اپراتور را مجبور کرد تا فعالیت ها را تعطیل کند. انتظار میرفت شروع مجدد فعالیت مجموعه از دو روز گذشته به حالت سابق بازگردد، اگرچه این قضیه تایید نشده است.

معامله کنندگان بازار گفتند، احتمال میرود در نتیجه این اتفاق تامین ته ماند برج تقطیر کاهش یابد.

این اتفاق مدت کوتاهی بعد از این رخ داد که اعلام شده بود، این مجموعه از 10 ژوئن به مدت یک ماه وارد فاز عملیات تامین و نگهداری خواهد شد. بگفته معامله کنندگان بازار، احتمال میرود عملیات تامین و نگهداری تا یک ماه به تعویق بیافتد، اگرچه مقامات شرکت هیچکدام از این شایعات را تایید نکرده اند.

تولیدکنندگان داخلی در حال آماده سازی خود برای کاهش مورد انتظار تولید و تحویل ته ماند برج تقطیر تا میزان 50 درصد در طی دوره عملیات تامین و نگهداری بودند. 

یکی از معامله کنندگان بازار گفت: ما برای این دوره اورهال به میزان کافی در جهت تامین تعهدات خود، ته ماند برج تقطیر و قیر ذخیره کرده ایم، اما همچنان میزان تاثیرات آتش سوزی مشخص نیست.»

 

ارسال نظر