کد خبر : 46114

شرکت ExxonMobil قیمت پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی را برای ماه ژوئن در آمریکای شمالی افزایش داد

شرکت ExxonMobil قیمت پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی را برای ماه ژوئن در آمریکای شمالی افزایش داد

پتروتحلیل- بر اساس داده های مقامات شرکت ها، شرکت ExxonMobil، شرکت تابعه LyondellBasell و شرکت Equistar Chemicals  قیمت های محصولات پلی اتیلن فروخته شده در آمریکای شمالی را افزایش دادند. 

شرکت ها در طی نامه ای که 19 می به مشتریان خود ارسال کردند، اعلام داشتند که افزایش قیمت ها از 1 ژوئن اعمال خواهد شد. 

بر اساس داده ها، شرکت ExxonMobil قیمت تمام محصولات پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی خود را به میزان 5 سنت در هر پوند و رزین های پلی اتیلن سنگین را 7 سنت در هر پوند افزایش خواهد داد.

در این میان، شرکت  Equistar Chemicals قیمت تمام گرید های پلی اتیلن خود را علاوه بر افزایش قیمت های قبلی شامل افزایش 5 سنت در هر پوند در 1 می، 7 سنت دیگر در هر پوند افزایش خواهد داد. 

هیچکدام از شرکت ها برای اظهار نظر در مورد افزایش قیمت های اعمال شده در 20 می در دسترس نبودند. 

پیش از اعلام افزایش قیمت این شرکت ها، شرکت Dow Chemical و Chevron Phillips Chemical نیز به ترتیب در روز های 17 و 18 می قیمت های محصولات پلی اتیلن خود را افزایش دادند.

مقامات شرکت Chevron Phillips Chemical اعلام داشتند که قیمت محصولات پلی اتیلن خود را 7 سنت در هر پوند افزایش داده اند، در حالی که شرکت Dow Chemical قیمت رزین های پلی اتیلن خود را از 1 ژوئن به میزان 5 سنت در هر پوند افزایش خواهد داد. 

یکی از منابع گفت: «به طور کلی شرایط فعلی بازار گیج کننده است.»

در حالی که پیش از این منابع انتظار داشتند که قیمت ها در ماه ژوئن کاهش یابد، تعدادی بر این باور نیستد که با افزایش قیمت اعمال شده از سوی تولیدکنندگان برای ماه ژوئن، رویه نزولی باشد.

در بازار های صادراتی، قیمت های نقدی پلی اتیلن آمریکا در روز 20 می برای پلی اتیلن سبک در میزان 1984 تا 2006 دلار در هر تن، پلی اتیلن سبک خطی بوتن در میزان 1621 تا 1643 دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین قالب بادی در میزان 1775 تا 1797 دلار در هر تن (همگی FAS هیوستون) ارزابی شدند.

 

ارسال نظر