کد خبر : 46110

هیجان بازار اوره در فصل سنتی کاهش قیمت ها؛

قیمت تندر هندوستان ارزان تر از آخرین قیمت های صادراتی اوره چین| اوره پتروشیمی های ایرانی در محدوده ۲۸۰ تا ۲۸۵ دلار در هر تن

قیمت تندر هندوستان ارزان تر از آخرین قیمت های صادراتی اوره چین| اوره پتروشیمی های ایرانی در محدوده ۲۸۰ تا ۲۸۵ دلار در هر تن

پتروتحلیل- بازار اوره جهانی هفته گذشته، با افزایش هیجانی روبه رو شد، دلیل آن تندر هندوستان بود که در آن موفق شد ۵۵۰ هزار تن اوره را جمع آوری کند، در حالیکه نیاز هندوستان ۱.۵ میلیون تن اوره برآورده شده بود.

البته بعد از آن اطلاعاتی منتشر شد که مصرف اوره در هندوستان در ماه آوریل کاهش یافته و همین موضوع سبب شد تا تندر دیگری نیز هندوستان اخیرا برگزار کند که سبب شد تا بازار به طور هیجانی در فصلی که باید به صورت سنتی قیمت ها پایین باشد، با افزایش قیمت ها روبه رو شود. تندر جدید هندوستان با قیمت ۴۰۸ دلار برای سواحل شرقی و ۴۱۸ دلار برای سواحل غربی و نت بک خاورمیانه هم ۳۸۰ دلار و نت بک چین هم در محدوده ۳۷۰ دلار در هر تن اعلام شده است. به این ترتیب قیمت هایی که برای تندر هندوستان درآمده است متناسب با آخرین قیمت های صادراتی چین نیست و پایین تر است، اما با قیمت های خاورمیانه متناسب است. هندوستان توانسته با این تندر ۵۵۰ هزار تن اوره جمع آوری کند.

با این حال تریدرها نسبت به خرید موضع احتیاط دارند؛ چرا که به صورت سنتی در فصل ریزش قیمت ها قرار داریم، و همان طور که قیمت ها به صورت هیجانی افزایش یافته می تواند به صورت هیجانی نیز کاهش یابد. از این رو باوجود افزایش قیمت ها، اطلاعاتی مبنی بر رونق بازار اوره وجود ندارد.

در بازار ایران هم پتروشیمی های ایرانی اوره را پیش از افزایش قیمت ها در محدوده ۲۶۰ تا ۲۷۰ دلار در هر تن می فروختند، اما در حال حاضر پیشنهاد قیمتی در محدوده ۲۸۰ تا ۲۸۵ دلار در هر تن قرار دارد. البته اخباری درباره اینکه معاملات قطعی ای با قیمت های جدید به تعداد زیاد رخ داده، به گوش نرسیده است.

 

ارسال نظر