کد خبر : 46100

روند ادامه دار نزول قیمت ها در بازار پلی پروپیلن ترکیه؛

گرید فایبر و ۵۵۲R رکورددار بیشترین افت قیمتی/ شکست قیمت پلی اتیلن سبک خطی و سبک و احتمال افت بیشتر قیمت این گریدها در آینده نزدیک

گرید فایبر و ۵۵۲R رکورددار بیشترین افت قیمتی/ شکست قیمت پلی اتیلن سبک خطی و سبک و احتمال افت بیشتر قیمت این گریدها در آینده نزدیک

پتروتحلیل-بازار پلیمر ترکیه در این هفته هم برطبق شرایط سنتی و تعطیلی روز جوان در روز چهارشنبه در حالت نیمه تعطیل قرار داشت و روند قیمت پلیمرها همچنان نزولی است.

به این ترتیب همچنان معاملات در بازار پتروشیمی اندک و ضعیف بود، این موضوع در سایر بازارها مانند فولاد، آلومینیوم و ... هم دیده می شود. با توجه به شرایط پیش رو در بازارهای جهانی و انتظار کاهشی قیمت ها و شرایط تعطیلی ، مقاومت معامله گران در برابر خرید در بازار ترکیه کماکان ادامه دارد، به خصوص در بازار پلی پروپیلن که در هفته جاری هم شاهد افت مجدد قیمت پلی پروپیلن ها در بازار پلیمر ترکیه بودیم.

به این ترتیب گریدهای فایبر و 552R بیشترین افت قیمتی را در این هفته تجربه کردند. برطبق تحلیل ها و شرایط بازار در ماههای اخیر که بسیار کارشناسی اعلام شده بود، هنوز هم همان شرایط ادامه دار است و چشم انداز و هدف گذاری قیمتی پلی پروپیلن در بازار در محدوده حداکثر ۱۲۰۰ دلار در هر تن قرار دارد، چرا که قیمت پلی پروپیلن در شرق آسیا به محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار رسیده است.

در بازار پلی اتیلن هم بیشترین شکست قیمتی در هفته گذشته در بازار ترکیه رخ داد و برروی گرید پلی اتیلن سبک خطی و سبک که افت قیمت آنها بسیار چشمگیر بود. در همین حال حجم عرضه بالای گرید پلی اتیلن سبک خطی و سبک و پلی اتیلن سنگین فیلم در بازار و آفرهای زیادی که وجود دارد، احتمال بیشتر افت قیمت این گریدها را تقویت کرده است و پیش بینی می شود در هفته جاری نرخ این گریدها کاهشی باشد.

همچنین برای گرید پلی اتیلن سنگین بادی، تقاضا در بازار ترکیه وجود دارد و معامله گران به دنبال خرید محموله ها هستند و احتمالا هفته آینده تقاضا برای گرید بادی اندکی افزایش یابد، البته همچنان در بازار پلی اتیلن شاهد انتظار کاهشی قیمت ها هستیم.

 

ارسال نظر