کد خبر : 46036

مشکلات عظیم زنجیره تامین PVC فشار جدی بر تأمین کنندگان پروفیل پی وی سی وارد کرده است؛

۱۵ پی وی سی ساز در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دچار مشکلات فنی هستند/هشدار اتحادیه تجارت اروپایی تامین کنندگان پروفیل پی وی سی

۱۵ پی وی سی ساز در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دچار مشکلات فنی هستند/هشدار اتحادیه تجارت اروپایی تامین کنندگان پروفیل پی وی سی

پتروتحلیل-اتحادیه تجارت اروپایی تامین کنندگان پروفیل پنجره پی وی سی EPPA بیانیه مطبوعاتی را در تاریخ 30 مارس 2021 منتشر کرد که نگرانی شرکت های عضو EPPA در مورد موج اعلامیه های فورس ماژور توسط تامین کنندگان مواد اولیه اروپایی را بیان می کرد.

طبق این گزارش ، مشکلات عظیم زنجیره تامین PVC فشار جدی بر تأمین کنندگان پروفیل پی وی سی وارد کرده است. عواقب همه گیری کرونا و رویدادهای فورس ماژور که بسیاری از تولیدکنندگان رزین در چند هفته گذشته اعلام کردند، بر تدارکات سنگینی می کنند. به عنوان مصرف کنندگان اصلی رزین پی وی سی در بازار اروپا ، تامین کنندگان پنجره پی وی سی از کمبود فزاینده مواد و افزایش قیمت رنج می برند، هر دو در تولید آنها تأثیر می گذارد.

در همین زمان ، در چند ماه گذشته تقاضا برای محصولات ساختمانی مانند پنجره ها به صورت فصلی افزایش یافته است. اگر تأمین کنندگان نتوانند از پس تقاضای پلیمر برآیند، سازندگان پروفیل پی وی سی در ادامه تولید طبق برنامه پیش بینی شده مشکل دارند. کمبود واردات ، به ویژه از کشورهای ایالات متحده آمریکا و همچنین خاورمیانه و خاور دور ، اوضاع را بدتر می کند و ممکن است ضربه ای به صنایع پایین تر از زنجیره تامین و در نهایت بازار اروپا برای پنجره های PVC باشد. EPPA از تولیدکنندگان مواد اولیه خواست هر کاری را انجام دهند تا فورس ماژور را در اسرع وقت انجام دهند.

بر اساس داده ها، بیش از 10 تولید کننده PVC پی وی سی و حدود 15 واحد در Q4 2020 و Q1 2021 دارای مشکلات فنی بودند. در عین حال ، واردات PVC از خارج از منطقه به اروپا با نرخ سالانه 39٪ به 66.020 تن کاهش یافته است. در Q4 2020 به دلیل کمبود عرضه جهانی، خریداران عادی با افزایش 700 یورو در هر تن به طور میانگین به 1450 یورو در هر تن FD اروپا در قیمت PVC K67 مواجه هستند. برخی از تأمین کنندگان اکنون بیش از 1،650 یورو در هر تن FD قیمت دارند.

 

ارسال نظر