کد خبر : 46030

کمای بازار چین و ضرو زیان معامله گران؛

آیا موج سنگین چین به بازار پلیمر کشورهای دیگر می رسد؟

آیا موج سنگین چین به بازار پلیمر کشورهای دیگر می رسد؟

پتروتحلیل-امروز انتشار اخباری درباره بازار واردات پلیمر چین که در کما فرو رفته است، نگرانی هایی برای معامله گران ایجاد کرد. این در حالی است که درباره ضرر و زیان بسیاری از فعالان این بازار نیز اخباری منتشر شده است.

در همین حال مقاومت شدید دربرابر خرید در بازار چین وجود دارد که ناشی از ذخیره بالای محموله های پلیمر در انبارهای چین در مقطع اولیه کرونا بوده، به طوری که مابقی بازارها متوقف شده بود و چینی ها موجودی های بالای پلیمر را رکورد زدند.از طرفی قیمت های پایین تولید کنندگان داخلی چین و همچنین موجودی بالای انبارها باعث کاهش شدید بار واراداتی شده است.

به نظر می رسد ادامه این وضعیت، یک موج بزرگ ایجاد کند که پس از برخورد به بازار چین، به بازار پلیمر سایر مناطق جهان برگردد.

کارشناسان بازار شرایط بازار چین را بسیار پیچیده ارزیابی می کنند و معتقدند؛ تنها عاملی که توانسته این موج را تاکنون مهار کند، کرایه حمل بالای دریایی و نبود کانتینر از چین بوده که ری اکسپورت را تحت تاثیر قرار داده و به نظر می رسد با گرم شدن هوا و احتمالا کاهش کرایه حمل دریایی این ترمز هم رها شود و چینی ها بی صبرانه به دنبال راهکاری برای ری اکسپورت محصولات پلیمری که پیش تر خریده اند، هستند.

از سوی دیگر بازارهای دیگر نگران برخورد این موج‌ بازار چین و برگشت آن به بازار پلیمر  سایر مناطق هستند.

 

ارسال نظر