کد خبر : 46005

پیش بینی ها درباره ارزش لیر تا پایان سال

پیش بینی ها درباره ارزش لیر تا پایان سال

پتروتحلیل- مدیر استراتژی بازارهای نوظهور مستقر در SocGen در لندن ، سناریویی را پیش بینی می کند که در ماههای آینده لیر به طور مداوم سقوط می کند و در نهایت سیاست گذاران را مجبور می کند پس از افت 20 تا 40 درصدی با "اقدام سیاست تهاجمی" وارد عمل شوند. او در پایان سه ماهه دوم لیر را با 18 درصد کاهش 9.7 لیر به ازای هر دلار می بیند. ولز فارگو نیز گام مشابهی برداشت و انتظارات را برای لیر هر دلار تا پایان سال در میان افزایش عدم اطمینان سیاست به 9 تغییر داد، پیش بینی ای که استراتژیست مستقر در نیویورک، برندان مک کنا گفت: "حدس و گمان های زیادی در این زمینه دخیل است." وی گفت، قبل از حوادث افت ارزش لیر، این شرکت پیش بینی پایان سال خود را 7.50 اعلام کرده بود.

استراتژی هنریک گولبرگ مطالعه تاریخچه لیر است که به سال 2011 برمی گردد. استراتژیست کلان مستقر در لندن در Coex Partners Ltd، پیش بینی می کند طی 6 ماه آینده این کاهش به 9.25 برسد، در آن زمان بانک مرکزی نرخ ها را افزایش می دهد.

طبق گزارش Goldman Sachs Group Inc ، ترکیه در طول آخرین ضعف لیر در سال گذشته بیش از 100 میلیارد دلار ذخیره خارجی برای حمایت از ارزش پول خود صرف کرده است. به همین دلیل Per Hammarlund ، استراتژیست اصلی بازارهای نوظهور در SEB AB در استکهلم، در حال مشاهده علائم مداخله برای ترسیم مسیر لیر است.

او در حال بررسی بازار مبادله و تفاوت بین دارایی ها و بدهی های خارجی بانک مرکزی است. او می بیند که لیر در عرض یک ماه به 8.50 رسیده است، قبل از اینکه با سرعت مشابه تورم کاهش یابد، که این بدان معنی است که سطح آن از 9.10 تا 9.20 در 12 ماه است.

‌SocGen’s Kalen گفت: "ما به عنوان تحلیلگران، با عدم اطمینان زیادی در مورد شکل سیاست آینده مواجه هستیم."

 

ارسال نظر