کد خبر : 45978

تداوم روند صعودی بازار پتروشیمی چین در فوریه با محدودیت عرضه و تعطیلی واحد ها در آمریکا

تداوم روند صعودی بازار پتروشیمی چین در فوریه با محدودیت عرضه و تعطیلی واحد ها در آمریکا

157C2895-377D-4062-8707-52CC5F49DF7D

پتروتحلیل-بازار های پتروشیمی چین همزمان با محدودیت عرضه و بهبود تقاضا در دوره پس از تعطیلات، و علاوه بر آن تعطیلی واحد های آمریکا در نتیجه هوای سرد، به رویه صعودی خود در فوریه تداوم بخشیدند. شاخص قیمت چین در آیسیس در 26 فوریه در مقایسه با پایان ژانویه 22 درصد افزایش یافت و به 1331/59 واحد رسید. از 17 جز تشکیل دهنده این لیست، ان-بوتانول، آکریلات استر ها و 2 اتیل هگزانول با رشد بیش از 50 درصد در مقایسه ماهانه به بالای لیست صعود کردند. 

از آنجایی که دولت چین در جهت کنترل پاندمی سفرها را محدود کرد، افزایش قیمت های نشئت گرفته از تجدید ذخایر در چین بعد از وقفه ای کوتاه به دلیل تعطیل سال نوی چینی از سر گرفته شد.

با محدودیت عرضه همزمان با نگرانی ها از کمبود های سنگین جهانی، بازار به سرعت پس از تعطیلات رویه صعودی به خود گرفت. 

بازار های معاملات آتی چین به صورت فعال به تغییرات بازار در بازگشایی مجدد بعد از تعطیلات واکنش نشان دادند، و همزمان افزایش انتظارات از سیر صعودی تورم جهانی قیمت های نقدی بازار را نیز تقویت کرد. 

طبق گفته منابع بازار، کمبود عرضه شیمیایی چین تا مدتی ادامه خواهد یافت، در حالی که همزمان واردات در میان عرضه کمیاب جهانی کاهش یافته است. 

زمانی که قیمت های خوراک تا این میزان بالاست، خریداران صنایع پایین دستی محتاط میشوند. 

در دومین هفته مارس، قیمت های پتروشیمی چین در پاسخ به افت بازار های معاملات آتی و مقاومت خریداران صنایع پایین دستی، عقب نشینی کردند.

 

 

 

ارسال نظر