کد خبر : 45862

افت صادرات پی وی سی ماه دسامبر چین در میان افزایش هزینه های حمل بار

صادرات پی وی سی سه ماهه چهارم چین بیش از دو برابر شد بازار جهانی پی وی سی در ماه دسامبر به بیشترین میزان ها رسید

افت صادرات پی وی سی ماه دسامبر چین در میان افزایش هزینه های حمل بار

پتروتحلیل-طبق آخرین داده ها در 25 ژانویه، از آنجایی که افزایش هزینه های حمل بار فرصت های صادرات را محدود کرد، صادرات پی وی سی چین در ماه دسامبر 28/9 درصد افت کرد و به میزان 76343 تن رسید.

اگرچه از سال گذشته صادرات رشد قابل توجه 199/9 درصدی را ثبت کرده بود.

تقاضای پی وی سی آسیا به دلیل محدودیت عرضه نقدی به خصوص از آمریکا، صعودی باقی ماند. عرضه آمریکا به آسیا به دلیل تعطیلی چندین واحد، کاهش یافته است. 

در نتیجه، پی وی سی چین صادرات خود را در سه ماهه چهارم آغاز کرد. در سه ماهه چهارم، صادرات پی وی سی چین به میزان 280218 تن رسید، که نسبت به سه ماهه سوم با میزان 102229، بیش از دو برابر بود.

بر اساس داده ها، در سه ماهه چهارم، صادرات پی وی سی چین به هند در میزان 31252 تن قرار گرفت، که نسبت به سه ماهه سوم با میزان 5996 تن، حداقل بیش از پنج برابر بود.

اما در ماه دسامبر، و به دلیل محدودیت فضای کانتینر ها، صادرات پی وی سی چین کاهش یافت. صادرات چین به هند در ماه دسامبر در میزان 9389 قرار گرفت که نسبت به ماه گذشته 7 درصد کمتر بود. 

داده ها نشان داد صادرات چین به برزیل در ماه دسامبر ادامه یافت. چین در ماه دسامبر میزان 10396 تن پی وی سی به برزیل صادر کرد، که نسبت به ماه گذشته آن 25درصد کمتر بود. تاجران به دلیل کمبود عرضه از آمریکا، به جابجایی پی وی سی از چین به برزیل ادامه دادند.

بر اساس داده ها، در سه ماهه چهارم، صادرات پی وی سی چین به برزیل در میزان 31000 تن قرار گرفت، که نسبت به سه ماهه قبل با میزان 1662 تن، این عدد 20 برابر شد. 

بازار پی وی سی جهانی در میان محدودیت عرضه از آمریکا به بیشترین میزان های خود در ماه دسامبر رسید، در حالی که تقاضای آسیا ثابت تا صعودی باقی ماند. طبق داده های پلتز، قیمت ها در هند (CFR)  از ماه گذشته 13/7 درصد رشد کرده و در دسامبر به 1382 دلار در هر تن رسیدند، در حالی که قیمت ها در برزیل در ماه دسامبر در میانگین 1565 دلار در هر تن قرار کرفتند، و نشان دهنده افزایش 13/4درصدی نسبت به ماه گذشته بودند.

بر اساس داده ها، قیمت های پی وی سی دسامبر چین در مقایسه ماهانه 5/2 افزایش یافته و به 1152 دلار در هر تن رسیدند. 

در این میان، داده ها نشان داد صادرات سدیم هیدروکسید چین در ماه دسامبر در میزان 57402 تن قرار گرفت، که نسبت به ماه گذشته با میزان 10860 تن، 5 برابر بود. صادرات سدیم هیدروکسید چین در ماه دسامبر در میان فعالیت بالای واحد های کلر – مواد قلیایی افزایش یافت، که این امر تحت تاثیر روند صعودی بازار جهانی پی وی سی بود.

 

ارسال نظر