کد خبر : 45648

بر اساس اعلام رتبه‌بندی اعتباری پایا؛

پلیمر آریا ساسول بالاترین رتبه اعتباری ایران را کسب کرد/آریا معتبرترین شرکت ایران شد

پلیمر آریا ساسول بالاترین رتبه اعتباری ایران را کسب کرد/آریا معتبرترین شرکت ایران شد

پتروتحلیل-بر اساس اعلام شرکت رتبه بندی پایا،  شرکت پلیمر آریا ساسول برای اولین بار موفق به کسب رتبه  −AA به عنوان بالاترین رتبه اعتباری ایران شد.

به گزارش«پتروتحلیل»، در آخرین اعتبار سنجی منتشر شده از سوی شرکت رتبه‌بندی اعتباری «پایا» و بر اساس بررسی داده‌های کمی شامل صورت‌های مالی ونسبت‌های مالی مستخرج از آن و ویژگی‌های کیفی شامل ارزیابی‌هایمربوط به فعالیت‌های شرکت، حاکمیت شرکتی، محیط عملیاتی، تأمین مالی وسوابق آن و نیز تحلیل فضای کلان اقتصادی، کسب و کار و صنعت مربوطه، رتبه اعتباری بلند مدت −AA با دورنمای با ثبات و رتبه اعتباری کوتاه مدت +A1 با درجه سرمایه گذاری را به شرکت پلیمر آریا ساسول( سهامی عام) تخصیص داده شد. 

بر اساس واژه نامه تعاریف شرکت رتبه بندی اعتباری پایا، در این طبقه از رتبه اعتباری بلند مدت، ظرفیت ایفای تعهدات مالی در سطح بسیار بالاست همچنین دورنمای رتبه اعتباری پایا اظهار نظر در مورد مسیر احتمالی رتبه اعتباری در میان مدت است. دورنمای با ثبات به این معنی است که احتمالا رتبه اعتباری در آینده قابل پیش بینی تغییر نخواهد کرد. 

بر این اساس کلیه تحلیل‌های کمی بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی‌شده و یادداشت‌های همراه آن برای سال‌های مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۶، ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ و سایر اطلاعات ارائه‌شده توسط شرکت پلیمرآریا ساسول (سهامی عام) انجام شده است. 

بررسی سایر گزارش‌های رتبه‌بندی منتشر شده توسط پایا نشان می دهد پیش از این  هیچ شرکتی موفق به کسب این درجه اعتباری نشده است. پیش از این بالاترین رتبه اعتباری تخصیصی +A بوده که شرکتهای سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، و گروه توسعه مالی مهر آیندگان موفق به اخذ آن شده بودند. پس از آن رتبه Aرا صنایع کاغذ پارس بدست آورده بود و رتبه -A به شرکتهای صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری صبا تامین، سیمان اصفهان و سبدگردان کاریزما اختصاص داده شده بود.

ارسال نظر