کد خبر : 45640

سهام های پتروشیمی آسیا با انتقال قدرت به بایدن و پیشرفت های واکسن افزایش یافتند

سهام های پتروشیمی آسیا با انتقال قدرت به بایدن و پیشرفت های واکسن افزایش یافتند

پتروتحلیل-در روز سه شنبه بعد از اجازه به رئیس جمهور منتخب آمریکا برای آغاز فرآیند انتقال قدرت در کاخ سفید، و خبر هایی مبنی بر سومین واکسن موثر بر ویروس کرونا، سهام های پتروشیمی آسیا عمدتا افزایش یافتند. 

در ساعت 3:00 گرینویچ، سهام Asahi Kasei Corp در توکیو 3/11 درصد، سهام LG Chem در سئول 2/81 درصد و سهام Sinopec در هنگ کنگ 0/28 درصد افزایش یافتند. 

شاخص نیکی 225 ژاپن 2/56 درصد و شاخص استریت تایمز سنگاپور 0/62 درصد افزایش یافته، در حالی که شاخص Hang Seng هنگ کنگ 0/80 درصد کاهش یافت.

امیلی مورفی، رئیس سازمان خدمات عمومی آمریکا در نامه ای به بایدن نوشت که فرآیند انتقال قدرت میتواند آغاز شود، که این امر تردید بزرگی را از بازار کنار میگذارد. 

بایدن در 20 ژانویه 2021، به عنوان رئیس جمهور بعدی آمریکا سوگند خواهد خورد. 

رئیس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ بعد از هفته ها اعتراض در مورد انتخابات 3 نوامبر، در روز دوشنبه در توئیتی گفت که آژانس فدرال هر کاری که لازم است باید برای انتقال قدرت انجام دهد.

مرکز تحقیقاتی UOB واقع در سنگاپور گفت: «بعد از هفته ها، سازمان خدمات عمومی در روز دوشنبه سرانجام جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، و معرفی او فرآیند انتقال رسمی را آغاز خواهد کرد، که به بایدن و تیمش اجازه دسترسی به مقامات آژانس، داده های ابتدایی، 6 میلیون دلار سرمایه و منابع دولتی را میدهد.»

بازار های سرمایه آسیایی روند شبانه وال استریت را دنبال میکردند.

از آنجایی که سرمایه گذاران در روز دوشنبه با تمرکز بر خبر های مثبت از واکسن کرونا از افزایش تعداد مبتلایان و بالا رفتن تعداد موارد بستری در بیمارستان چشم پوشی کرده، سهام های آمریکا افزایش یافتند. 

شرکت دارویی آسترازنکا واقع در بریتانیا در روز دوشنبه اعلام کرد که واکسن کرونای آن ها میتواند تا میزان 90 درصد موثر باشد. 

واکسن های شرکت های فایزر و مدرنا که اول معرفی شدند، بر اساس آخرین آزمایشات، با تاثیر 95 درصدی تاثیر بالاتری را به ثبت رساندند.

مقامات شرکت در بیانیه ای گفتند: «شرکت آسترازنکا به زودی شرایط را برای ارائه داده ها به مقامات جهانی برای تائید اولیه فراهم خواهد کرد.»

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آسیا سیری افزایشی داشته و همچنین این تعداد در ژاپن به رکورد جدیدی رسید، که دولت را مجبور کرد تا در روز 19 نوامبر، بالاترین سطح هشدار را اعلام کند. 

کره جنوبی نیز به دنبال نشانه هایی از سومین موج ابتلا در کشور، محدودیت ها را تشدید کرد. بر اساس گزارشات محلی تعداد مبتلایان این کشور در روز دوشنبه 200 نفر دیگر افزایش یافت، و در مجموع به میزان 31000 نفر رسید.  

از ابتدای سه شنبه، به طور مجدد اقدامات محدود کننده ای در سئول و مناطق نزدیک آن، شامل بستن بار ها و کلاب های شبانه، محدودیت هایی بر تجمعات مذهبی و بر رستوران ها اعمال شد.

طبق داده های سازمان بهداشت جهانی، در 23 نوامبر تعداد کل مبتلایان در میزان 58/4 میلیون نفر قرار گرفت، و مجموع مرگ و میرها از 1/3میلیون نفر فراتر رفت. 

 

ارسال نظر