کد خبر : 45614

راه‌اندازی کراکر اتیلن خوراک پروپان از سوی وانهوآ چین

راه‌اندازی کراکر اتیلن خوراک پروپان از سوی وانهوآ چین

پتروتحلیل-شرکت شیمیایی وانهوآ - متعلق به بخش خصوصی چین - در کراکر اتیلن خوراک پروپان خود در استان شاندونگ موفق به تولید اتیلن و پروپیلن بدون مشتری شد.

شروع تولید بدون مشتری از دیروز (9 نوامبر) کمتر از یک هفته پس از تزریق پروپان به این کراکر جدید از سوی وانهوآ در 4 نوامبر اتفاق افتاد. 

ظرفیت اسمی این واحد - اولین کراکر گازی در چین که کاملاً از خوراک پروپان استفاده می‌کند - 1 میلیون تن در سال اتیلن و 500 هزار تن در سال پروپیلن است. این واحد در صورت فعالیت با ظرفیت کامل، 2.3 میلیون تن پروپان در سال مصرف خواهد کرد.

این کراکر جدید دارای واحدهای پایین‌دستی کاملاً یکپارچه است؛ از جمله 400 هزار تن در سال پلی‌وینیل کلرید، 150 هزار تن اتیلن اکسید، 350 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین و 450 هزار تن پلی‌اتیلن سبک خطی، 300 هزار تن در سال پلی‌پروپیلن، 80 هزار تن بوتادین، و 300 هزار/600 هزار تن در سال پروپیلن اکسید/مونومر استایرن (پی‌اُ/اس‌ام). 

وانهوآ برنامه دارد تا در ماه آتی این واحدهای پایین‌دستی را - بجز واحد پروپیلن اکسید/مونومر استایرن که آغاز به کارش تا پایان 2021 به تعویق افتاده است - به تدریج راه‌اندازی کند. 

پروژه مشترک وانهوآ به نام کشتیرانی اِی‌دابلیو، در هفته گذشته دو کشتی گازکش دیگر سوخت ال‌پی‌جی بسیار بزرگ با ظرفیت حمل 86 هزار متر مکعب سفارش داده است.

شرکت شیمیایی وانهوآ در شهر یانتای - در شرق استان شاندونگ - یک واحد 750 هزار تنی هیدروژن‌زدایی پروپان همراه با بهره‌برداری کاملاً یکپارچه پایین‌دستی را در اختیار دارد.

 

ارسال نظر