کد خبر : 45590

تله ارز برای بازار پتروشیمی ایران؛

آیا بازار ایران به واردات «پت نساجی» نیاز دارد؟

آیا بازار ایران به واردات «پت نساجی» نیاز دارد؟

پتروتحلیل- پس از جنجال مجوز واردات پی وی سی حالا صدور مجوز واردات PET و PP خبرساز شد| گرچه صدور مجوز واردات پی وی سی بدون سرانجام بود، اما به نظر می رسد همچنان دفتر توسعه صنایع پایین دست پتروشیمی و وزارت صمت اصرار دارند تا پلیمر به ایران وارد کنند.

این در حالی است که هلدینگ خلیج فارس هر هفته برای فروش پت نساجی صادراتی ایران پیشنهاد قیمتی اعلام می کند و پتروشیمی تندگویان صادرکننده پت نساجی است و از ابتدای امسال تاکنون توانسته ۵ هزار تن صادرات پت نساجی داشته باشد.

به نظر می رسد زمان آن فرا رسیده که خریداران بورسی پت نساجی پالایش شوند چرا که آماری از میزان مصرف و تبدیل کالا توسط خریداران به کالای نهایی وجود ندارد، دفتر توسعه صنایع پایین دست می تواند پس از ارائه آمار مصرف و تولید کالا و شفاف سازی در این حوزه توسط خریداران بورسی خواستار واردات مواد اولیه شود. به نظر می رسد ذخیره خریداران پت نساجی با توجه به انتظارات تورمی در ماههای آینده افزایش یافته است. از سوی دیگر آربیتراژ موجود در بازار ارز از دلایلی است که اصرار برای صدور مجوز برای واردات پت نساجی را به دنبال داشته است. 
در همین حال بازرگانی هلدینگ خلیج فارس می گوید؛ آمادگی پاسخ گویی به نیاز بازار را دارد و عرضه های هفته های گذشته نشان دهنده این موضوع است.

ارسال نظر