کد خبر : 45487

افزایش تولید پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در جنوب شرق آسیا در نوامبر

افزایش تولید پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی در جنوب شرق آسیا در نوامبر

پتروتحلیل-انتظار میرود با تکمیل فرآیند عملیات تامین و نگهداری در واحد های پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سبک، تولید منطقه ای در جنوب شرق آسیا در ماه نوامبر افزایش یابد.

شرکت PTT Global Chemical تایلند با ظرفیت تولید 300000 تن در سال پلی اتیلن سبک، بعد از یک ماه عملیات تامین و نگهداری، فعالیت خود را در 20 اکتبر به صورت مجدد آغاز کرد. این امر به افزایش عرضه پلی اتیلن سبک فیلم کمک خواهد کرد، که از سه ماهه سوم سال جاری با محدودیت جهانی مواجه شده است.

قیمت های پلی اتیلن سبک فیلم در شش ماه گذشته افزایش یافتند و در 15 اکتبر در چین به 1180 تا 1200 دلار در هر تن (CFR) رسیدند، که این بیشترین میزان از ماه می 2018 میباشد. اما قیمت ها در چند روز گذشته به دنبال افزایش عرضه داخلی در چین، تا میزانی کاهش یافته و به 1140 تا 1190 دلار در هر تن رسیدند. 

طبق داده های Argus، دیروز قیمت های پلی اتیلن سبک فیلم مشمول و معاف از مالیات در منطقه جنوب شرق آسیا به ترتیب در میزان های 1100 تا 1200 دلار در هر تن و 1160 تا 1180 دلار در هر تن (CFR) معامله شدند.

همچنین پیش بینی میشود شرکت ExxonMobil سنگاپور نیز بعد از تعطیلی واحد پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین خود در سپتامبر به دلیل عملیات تامین و نگهداری، فعالیت مجدد این واحد 1/3 میلیون تنی در سال را از اواخر اکتبر آغاز کند.

شرکت فیلیپینی JG Summit نیز بعد از تعطیلی واحد خود در 12 اکتبر به دلیل مشکلات فنی، فعالیت مجدد خود را در این واحد پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 160000 تن در سال آغاز کرد. تولیدکننده در این هفته با پیشنهادات نقدی خود به بازار بازگشت. 

اما پیش بینی میشود شرکت Siam Cement Group تایلند واحد پلی اتیلن سنگین خود با ظرفیت 520000 تن در سال را از اوایل نوامبر تا اواسط دسامبر به دلیل عملیات تامین و نگهداری، همراه با صنایع بالادستی کراکینگ نفتا به دلیل عملیات تامین و نگهداری و توسعه، تعطیل کند.

براساس داده های Argus، قیمت های پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین فیلم در جنوب شرق آسیا در روز گذشته به ترتیب در میزان های 900 تا 920 دلار در هر تن و 930 تا 950 دلار در هر تن (CFR) ارزیابی شده اند. 

انتظار میرود تولیدات پلی اتیلن سبک و پلی اتیلن سبک خطی منطقه ای افزایش یابد، در حالی که پیش بینی میشود تولید پلی اتیلن سنگین در ماه نوامبر تا میزانی کاهش یابد.

 

 

ارسال نظر