کد خبر : 45314

آغاز تحقیقات ضدرقابت‌شکنی چین در پی‌وی‌سی آمریکا

آغاز تحقیقات ضدرقابت‌شکنی چین در پی‌وی‌سی آمریکا

پتروتحلیل-وزارت بازرگانی چین در تلاش برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی این کشور تحقیق و تفحص ضدبازارشکنی را در پلی‌وینیل کلرید (پی‌وی‌سی) وارداتی از آمریکا آغاز کرده است.

این تحقیق و تفحص که در 25 سپتامبر آغاز شد، 12 ماه به طول خواهد انجامید، همراه با 6 ماه تمدید تحت شرایط خاص. این برنامه شامل تحقیق در مورد رقابت‌شکنی در تمام سال 2019 می‌شود.

این تحقیقات در پی ثبت شکایت در 18 اوت از سوی شرکت‌های شین‌جیانگ ژانگتای، شین‌جیانگ تیان‌یه، شان‌شی بیوان، تیانجین داگو، و ییبین تیانیوان صورت گرفته است. این شرکت‌ها نگران بودند که امکان دارد حجم زیاد واردات پی‌وی‌سی از آمریکا به صنعت داخلی این کشور صدمه بزند.

ایالات متحده یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پی‌وی‌سی در سطح جهان است؛ درحالی‌که چین بازار مصرف‌کننده کلیدی آن است. طبق داده‌های گمرک چین، این کشور 297 هزار تن پی‌وی‌سی مبداً آمریکا در 2019 وارد کرده است. حجم محموله‌های آمریکا از مجموع واردات پی‌وی‌سی چین در 2019، با رشد پنج درصدی نسبت به 2016، به 45 درصد افزایش پیدا کرده است.

برخی واردکنندگان چینی می‌گویند که احتمال می‌رود تأثیر سیاست ضدبازارشکنی محدود باشد، زیرا غالب پی‌وی‌سی آمریکا از سوی تبدیل‌کنندگانی دریافت شده است که از مشمول معافیت تعرفه‌های وارداتی هستند. همچنین خریدارانی هستند که می‌توانند به خرید اتیلن دی‌کلرید یا مونومر وینیل کلرید (محصولات واسط برای تولید پی‌وی‌سی) روی بیاورند.

چین تحقیق و تفحص ضدبازارشکنی در مورد پی‌وی‌سی وارداتی از آمریکا، کره جنوبی، ژاپن، و تایوان را در 29 سپتامبر 2019 منقضی کرد.

پی‌وی‌سی یک ماده سنتزی ارگانیک همراه با خواص شیمیایی و فیزیکی قوی است که غالباً در مصالح ساختمانی، بسته‌بندی، کاربری‌های الکترونیک، دکوراسیون منزل، و نیازهای روزمره استفاده می‌شود.

 

 

ارسال نظر