کد خبر : 45307

افزایش نرخ بهره‌برداری پالایشگاه به 70 درصد از سوی سینوپک ژانگ‌که چین

افزایش نرخ بهره‌برداری پالایشگاه به 70 درصد از سوی سینوپک ژانگ‌که چین

پتروتحلیل-طبق اعلام یک منبع در پتروشیمی و پالایشگاه سینوپک ژانگ‌که چین، این شرکت نرخ بهره‌برداری پالایشگاه جدید ژانگ‌جیانگ خود در استان گوانگ‌دونگ با ظرفیت 200 هزار بشکه در روز را به حدود 70 درصد رسانده است.

به گفته این منبع، احتمال می‌رود نرخ بهره‌برداری این واحد تا اواسط اکتبر به 80 درصد و تا اوایل 2021 به بیش از 90 درصد افزایش پیدا کند.

این پالایشگاه در اواسط ژوئن وارد جریان تولید شده و بهره‌برداری تجاری خود را در اواخر اوت آغاز کرد.

آنیتا ینگ، تحلیل‌گر ارشد آیسیس در این‌باره می‌گوید: «طبق براوردهای ما احتمال می‌رود ظرفیت پذیرش نفت خام این پالایشگاه در سه ماه چهارم به 2 تا 2.1 میلیون تن و در نیمه اول سال آتی به 4.5 تا 4.6 میلیون تن برسد.»

وی همچنین افزود که این پالایشگاه در حال حاضر تمام خوراک نفت خام خود را از غرب آسیا تأمین می‌کند، و این منطقه در آینده نیز بزرگ‌ترین تأمین‌کننده نفت آن باقی خواهد ماند.

این پالایشگاه همچنین ظرفیت تولید سالانه 6 تا 6.5 میلیون تن نفت و دیزل را داراست.

پالایشگاه برنامه دارد تا نیمی از تولیدات خود را از طریق خط لوله به بخش‌های جنوب غربی این کشور بفروشد و نیم دیگر آن نیز به مناطق جنوبی و بازارهای خارجی ارسال خواهد شد.

در حال حاضر انبارهای داخلی سوخت تقریباً پر هستند و بازار شاهد عرضه اضافی است و نیاز است تا این پالایشگاه جدید به منظور کاهش فشار بر انبارها مقداری از تولیدات خود را صادر کند.

به گفته ینگ، نزدیک‌ترین زمان برای آغاز صادرات از سوی سینوپک ژانگ‌که، ماه دسامبر و پس از آماده شدن اسکله این شرکت است.

 

 

ارسال نظر