کد خبر : 45304

داده های متفاوت TankerTrackers و شرکت Refinitiv Eikon از صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر؟!

داده های متفاوت TankerTrackers و شرکت Refinitiv Eikon از صادرات نفت و میعانات گازی ایران در ماه سپتامبر؟!

پتروتحلیل-وزیر نفت ایران هفته گذشته از تلاش خود برای تقویت صادرات نفت خام با وجود تحریم های ایالات متحده دفاع کرد و گفت که اسناد نفت برای مخفی کردن مبدا محموله های ایران جعل شده است.

وی به نقل از وب سایت شرکت دولتی نفت NIOC در پارلمان گفت: "آنچه ما صادر می کنیم تحت نام ایران نیست. اسناد بارها و همچنین مشخصات تغییر می کنند."حال داده های TankerTrackers و دو شرکت دیگر ، که خواستند نامشان فاش نشود، نشان می دهد صادرات نفت در ماه سپتامبر در حال افزایش است، این ارقام در محدوده 400000 بشکه در روز و 1.5 میلیون بشکه در روز قرار دارند، که نشان دهنده دشواری در ردیابی محموله ها است.

اما شرکت Refinitiv Eikon که صادرات نفت خام و میعانات گازی در ایران را در حدود 383000 بشکه در روز در ماه آگوست به مقاصدی از جمله چین ، ترکیه و امارات متحده عربی نشان می دهد ، هیچ صادرات نفت خام و میعاناتی در ماه سپتامبر گزارش نکرده است.

با این حال داده های TankerTrackers ، که محموله ها و ذخیره سازی نفت را ردیابی می کند ، نشان می دهد که تقریبا نیمی از صادرات ایران توسط کشتی های خارجی از طریق انتقال کشتی به کشتی انجام شده است ، که تعیین مقصد نهایی را دشوار می کند.

 

ارسال نظر