کد خبر : 45227

افت نفت، امید برای کاهش قیمت پلیمرها را افزایش داده است/ قیمت پلی اتیلن های ایرانی در بازار ترکیه؛

پتروشیمی های ایرانی هنوز فروش در بازار داخلی را ترجیح می دهند/ پلی اتیلن های عربستان و قطر در بازار چین و جنوب شرق آسیا محبوب تر هستند

پتروشیمی های ایرانی هنوز فروش در بازار داخلی را ترجیح می دهند/ پلی اتیلن های عربستان و قطر در بازار چین و جنوب شرق آسیا محبوب تر هستند

پتروتحلیل- بازار پلی اتیلن خاورمیانه در این هفته با ثابت بوده است. برخلاف انتظار ، قیمت ها با شروع ماه جدید حرکت نزولی نشان ندادند و بازیکنان در واکنش به اعلامیه های تولیدکنندگان کند عمل کردند. مواد عربستان سعودی و قطر همچنان محبوب ترین در بازارهای چین و جنوب شرق آسیا هستند. Tasnee اواخر هفته گذشته لیست قیمت ماه سپتامبر خود را برای هند و پاکستان منتشر کرد. افت های اخیر قیمت نفت امیدها را برای کاهش قیمت پلیمرها افزایش داده است. تأمین کنندگان ایرانی هنوز به دلیل تقاضای بهتر و قیمت های بالاتر ، فروش در بازار داخلی را ترجیح می دهند، اگرچه تعداد پیشنهادها به ترکیه در این هفته افزایش یافته است. گرید فیلم های HDPE و LDPE بیشترین رتبه بندی های این هفته در بازار بوده اند. تأمین PE در خاورمیانه کافی بوده است زیرا محموله های زیادی نیز صادر شده است.

قیمت PE در عربستان ثابت مانده است، زیرا اکثر تولید کنندگان در هفته گذشته قیمت های جدید را تعیین کرده اند. فیلم های HDPE ، LDPE و LLDPE C4 عربستان سعودی به ترتیب 1010 دلار / تن CFR چین ، 1200 دلار / تن CFR چین و 950 دلار / تن CFR چین ارائه شده است. این گریدها از قطر به ترتیب 970 دلار / تن CFR چین ، 1210 دلار / تن CFR چین و 940 دلار / تن CFR چین معامله شده اند. یک معامله گر ایرانی فیلم LDPE را با قیمت 960 دلار / تن CPT ترکیه ، HDPE قالب گیری را 930 دلار / تن CPT ترکیه ، تزریقی HDPE را با قیمت 890 دلار / تن CPT ترکیه ، LLDPE C4 را با قیمت 900 دلار / تن CPT ترکیه و لوله های PE 100 سیاه و سفید را 1020 دلار / CPTترکیه گزارش کرده است. فیلم HDPE عربستان سعودی ، قالب گیری بادی و C4 LLDPE به ترتیب 920 تا 940 دلار / تن CFR ترکیه ، 920 تا 930 دلار در هر تن CFR ترکیه و 890 تا 900 دلار در هر تن CFR ترکیه اعلام شده است.

بازار PE خاورمیانه عمدتا هفته آینده پایدار خواهد بود. با توجه به حرکت ارزش نفت خام، احتمالاً برخی از نوسانات قیمتی وجود دارد. بیشترین تقاضا برای LDPE در هفته های آینده خواهد بود که ممکن است منجر به کمبود عرضه و حتی افزایش قیمت شود.

 

ارسال نظر