کد خبر : 45149

جریانهای نفتی ایران از سر گرفته می شوند

ردیابی داده های GAC توسط پلاتس: واردات نفت خام از ایران به چین در ژوئن متوقف بود/ ایالات متحده، پنجمین تامین کننده بزرگ نفت چین

ردیابی داده های GAC توسط پلاتس: واردات نفت خام از ایران به چین در ژوئن متوقف بود/ ایالات متحده، پنجمین تامین کننده بزرگ نفت چین

پتروتحلیل-واردات نفت خام ژوئیه چین از ایالات متحده 524.4 درصد از ماه ژوئن به 3/67 میلیون تن و یا 866،793 بشکه در روز رسیده است و این تولید کننده را به پنجمین تأمین کننده بزرگ چین در ماه تبدیل کرده است. واردات نفت خام ایالات متحده به چین آخرین بار در ژانویه سال 2018 بود که واردات 2.01 میلیون تن یا 474.450 بشکه در روز را تجربه کرد. در ادامه تنش های تجاری چین و آمریکا ، این جریان چند ماه کند شد.

در نیمه دوم سال 2020 ، چین انتظار دارد کره جنوبی به عنوان برترین مشتری آسیایی نفت خام آمریکا، در واردات نفت ، پیشی بگیرد.

این کشور بنا بر سرعت فعلی خرید ، حدود 80 میلیون بشکه در ماه ژوئیه دریافت می کند، و پکن تلاش های خود را برای رعایت توافقنامه تجارت فاز 1 که در ژانویه با واشنگتن انجام شد، افزایش می دهد.

آژانس اطلاعاتی کپلر گفت که آگوست در آستانه دستیابی به بیشترین حجم نفت خام ایالات متحده در ماه معین به چین است که انتظار می رود از 30 میلیون بشکه از آن عبور کند.

در همین حال ، حداقل هفت محموله با مرز چین قرار دارند که حامل حدود 14 میلیون بشکه نفت خام هستند، قرار است در روزهای اخیر در سواحل خلیج آمریکا در ساحل خلیج فارس با چین به عنوان مقصد بارگذاری شوند، داده های ثابت پلاتس نشان می دهد این موارد از اکتبر تا نوامبر وارد چین می شوند.

در مقابل ، محموله های نفت خام حاصل از تولیدکننده اصلی اوپک عربستان سعودی در ماه ژوئیه با کاهش تولید ، در ماه ژوئیه 39.7 درصد به 5.36 میلیون تن و یا 1.27 میلیون بشکه در روز کاهش یافت.

در نتیجه ، این عربستان نسبت به روسیه و عراق سقوط کرد و در ژوئیه سومین تأمین کننده بزرگ نفت خام چین شد. کلپر گفت که بعید است اوج دیگری از ورود عربستان سعودی را در ماه های آینده مشاهده کنیم.

در همین حال ، جریان نفت خام ایران در ماه ژوئیه با 498.026 تن و یا 117.759 بشکه در روز بارگیری شد. در ژوئن برای اولین بار از ژانویه 2007 ، زمانی که Platts برای اولین بار شروع به ردیابی داده های GAC کرد ، واردات نفت خام ایران در ژوئن صورت نگرفت.

در طی ماه های ژانویه-ژوئیه ، روسیه 51.34 میلیون تن و یا 1.77 میلیون بشکه در روز از نفت خام را به چین تحویل داده است ، که با رشد 18.4٪ در سال به عنوان منبع اصلی تأمین در این دوره بود.

جریان روسی به واردات از تأمین کنندگان اوپک + کمک کرد تا در هفت ماه 7.4 درصد در سال به 7.69 میلیون بشکه در روز برسند ، اما سهم بازار این گروه از 81.9 درصد در سال گذشته به 78.9 درصد کاهش یافت.

علاوه بر روسیه ، منابع از نروژ در سال گذشته 6،679٪ صعود کرده و در هفت ماه اول به 7.96 میلیون تن رسیده است و به اروپا کمک می کند سهم بازار خود را از 18.7٪ در دوره گذشته به 21.7٪ برساند.

واردات نفت خام چین با 11.5 درصد نسبت به سال گذشته در ژانویه-ژوئیه به 11/01 میلیون بشکه در روز صعود کرد زیرا در نیمه اول سال از تمام قیمت های پایین نفت خام استفاده کامل کرد.

ارسال نظر