کد خبر : 44848

جوابیه پتروشیمی امیرکبیر

جوابیه پتروشیمی امیرکبیر

پیرو انتشار خبری در کانال تحلیلی خبری «پتروتحلیل» درباره کاهش سود شرکت پتروشیمی امیرکبیر و نیز وضعیت تولید پلی اتیلن سبک،پاسخ این شرکت در پی می آید و درخواست دارد تا مطابق ماده 23 قانون مطبوعات، در همان کانال خبری انتشار یابد.

۱)ابتدا همان طور که در جلسه آنلاین مجمع توضیح داده شد، شرکت پتروشیمی امیرکبیر با ثبت رکورد بالاترین میزان تولید نسبت به تمام سالهای قبل(بیش از ۵۹۰ هزارتن) و بالاترین رکورد فروش (بیش از ۷۴ هزار میلیارد ریال) ،  تولید ۱۳۴ هزارتن محصول پلی اتیلن سنگین (۹۵ درصد از ظرفیت اسمی) ، تولید پلی اتیلن سبک خطی با بیش از ۲۴۳ هزار تن (حدود ۹۴ درصد ظرفیت اسمی) ، تولید بیش از ۲۱5 هزارتن پلی اتیلن سبک (حدود ۷۲ درصد ظرفیت اسمی) ، در سال ۱۳۹۸ رکورد شکنی بی بدیل داشته است. 

۲)متاسفانه بعلت  تحریم ها،عدم تامین خوراک و کرونا، و تعدیلات نرخ خوراک و یوتیلیتی مربوط به سالهای قبل (در واقع کسر درآمد شناسایی شده در سال ۱۳۹۷ از درآمد سال ۱۳۹۸)، کاهش شدید قیمت محصولات پلیمری در بازارهای جهانی از حدود ۱۱۰۰ دلار در هر تن به کمتر از حدود ۶۰۰ دلار در سال ۱۳۹۸،اصلاح تعدیلات نرخ اتان و اتیلن مربوط به سالهای قبل که در واقع در درآمد سالهای قبل منظور شده بود و حسب رسیدگی حسابرس و بازرس قانونی تعدیلات آن در سال مالی ۱۳۹۸ صورت پذیرفت و مجموعه این تعدیلات همراه با عدم تامین خوراک اتان از سوی پتروشیمی بندر امام و در نتیجه جایگزینی خوراک های مایع که قیمتی حدود سه برابر خوراک گازی را دارد ، همگی دست به دست هم داد تا دسترسی به هدف غایی با فاصله فراهم شود.

۳)لازم بذکر است که بهای خوراک حدود ۸۰ درصد قیمت تمام شده شرکت را تشکیل می دهد در طی سال قبل ۸۳ در صد افزایش یافته است

 ۴)همچنین حدود ۱۱۸ هزار تن از محصولات تولید شده در ماههای انتهایی سال ۱۳۹۸ بعلت بسته شدن مراوادت کلیه کشورها بواسطه ویروس کرونا، متاسفانه امکان صادر کردن آن به خارج از کشور وجود نداشت ، و همین باعث کاهش حدود ۷۰ واحدی EPS شرکت در سال ۱۳۹۸ گردید، لیکن بحمدالله در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ با صادرات آن به ارزش حدود نود میلیون دلار ، موجبات سود بسیار مناسب برای شرکت شده است که در کدال ذکر شده است. این مقدار صادرات حدود ۷۰ واحد EPS ، میشود که متاسفانه بجای ماههای پایانی سال ۱۳۹۸ در سه ماهه اول سال ۱۳۹۹ محقق شده است. 

ب: اما درباره تولید پلی اتیلن سبک که آن کانال خبری مدعی  شده است،تولید 100 هزار تن کمتر از ظرفیت صورت گرفته است،متذکر می شود  که اولا به دلیل محدودیت کامل خوراک گازی،واحد مذکور در سال گذشته،نزدیک به 70 روز را خارج از سرویس سپری کرد،اما به رغم این محدودیت،با تولید 215 هزار تن از کل ظرفیت اسمی 300 هراز تنی،72 درصد ظرفیت طراحی شده را  برای اولین بار محقق کرد و توانست نسبت به مدت مشابه در سال مالی ۱۳۹۷ ،  33 درصد رشد را تجربه و 90 درصد از برنامه تعیین شده در سال 98 را محقق نماید.درعین حال با این ظرفیت تولید،بالاترین رکورد تولید محصول مذکور را در سنوات گذشته به خود اختصاص دهد.بنابراین نه تنها نسبت به سالهای قبل کاهش تولید نبوده بلکه علیرغم کمبود خوراک بالاترین رکود سنواتی خود را داشته است. 

مجموعه آنچه در شرکت پتروشیمی امیرکبیر رخ داده مستندا در مجمع  ارائه شده است و از همکاران مطبوعاتی انتظار می رود،پیش از آن که دست به گمانه زنی زده،داده های آماری را از مجموعه شرکت دریافت و سپس دست به انتشار آن بزنند.

و اما در خصوص چگونگی جذب نیرو  در امیرکبیر

 موارد ذیل باطلاع میرساند: 

 ۱) آیا جذب جوانان بومی و بیکار شهرستان بندر ماهشهر که ولی نعمتان نظام میباشند و آنهم بعلت نیاز حسب ضوابط لایسنسور و مصوبه هیات مدیره صورت گرفته است جرم است؟؟  چه خصومتی با مردم محروم و بومی بندر ماهشهر  وجود دارد  که عده ای از اشتغال بکار تعداد بسیار اندکی از آنها احساس نگرانی میکنند؟؟ نکند عده ای همراه معاندین نظام مایل به محروم ماندن جوانان بیکار و عزیز شهرستان بندر ماهشهر از اشتغال بوده تا ضد انقلاب  از آن طعمه ای برای رسیدن به افکار اغتشاشگرانه خود استفاده کند؟

۲)توضیح این که  این که جذب نیرو  از میان بومیان منطقه و افراد جویای کار ثبت نام شده در اداره کار منطقه ویژه بندر ماهشهر و یا از طریق آزمون استخدامی و یا از میان نیروهای بلاتکلیف برجا مانده از دوره های پیشین در شرکت انجام گرفته است. 

۳)برای تنویر افکار عمومی به اطلاع آن سایت محترم و مردم عزیز و شریف منطقه بندرماهشهر می رساند که :

۳-۱)جذب نیروی مورد نیاز ،بعلت تغییر شیفت های نوبت کار به ۲-۲-۴ و  کمبود نفرات در واحدهای مختلف طبق ضوابط لایسنسور و با مصوبه هیات مدیره و از طریق آزمون و مصاحبه انجام داده است . 

۳-۲)جذب ، تماما بومی در شهرستان بندر ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) برای اولین بار بعد از اغتشاشات آبانماه سال گذشته ، دراین منطقه از طریق آزمون و توسط دانشگاه صنعتی امیرکبیر ماهشهر صورت گرفت  و طی آن 79 جوان ماهشهری در بخش های کاملا تخصصی یعنی در حوزه بهره برداری، جذب شدند . این آزمون و جذب نیروها هم بر اساس درخواست و اعلام نیاز اداره مزبور و با کسب مجوزهای لازم انجام شده است.

۳-۳)23 نفر نیروی خدماتی (آبدارچی و نظافتچی) از نیروهای بومی منطقه با انجام مصاحبه داخلی و با نظارت کامل ادارت حراست و بهداشت شرکت جذب شدند. 

۳-۴)22 نفر نیروی واحد  HSE از میان نیروهای بومی و نیز نیروهای روزمزد شرکت که بلاتکلیف بودند،با انجام تست بدنی توسط داور تعیین شده از خارج از شرکت   انتخاب و جذب شرکت شدند. 

۳-۵)79 نفر نیروی تخصصی روزمزد مورد اختلاف بین شرکت امیرکبیر ویکی از پیمانکاران شرکت تعیین تکلیف شده اند . 

۳-۶)شرکت امیرکبیر،در زیرمجموعه های خود 35 پروژه در دست اجرا از سوی پیمانکاران دارد که تمامی نیروهای این پروژه ها به غیر از مدیرپروژه و حسابدار،از نیروهای بومی بیکار ،تامین کرده است. 

۴)لازم بذکر است قسمت عمده  از آنجه آن سایت تحت عنوان جذب نیرو ذکر کرده است، در واقع  تبدیل وضعیت  بعضی از کارکنان بوده است که در شرکت امیرکبیر،با مصوبه هیات مدیره،با یکی از  روش های زیر عملیاتی شده است:

۴-۱) طبق قانون ایثارگران ، تمامی نیروهایی که در زمره خانواده معزز ایثارگران،شهدا و جانبازان و ..تعریف می شوند.

۴-۲) تمامی نیروهایی که در مقام سمت های سازمانی شرکت انجام وظیفه می کردند  اما جزو نیروهای پیمانکار محسوب می شدند.

۴-۳) تمامی نیروهایی که دارای مدرک کارشناسی بوده و حداقل ده سال سابقه کار در شرکت بودند.

۴-۴) مسئولین دفاتری که به مدت 15 سال در شرکت سابقه کار داشتند.

۴-۵) پرسنل حراست که دارای بیش از 15 سال سابقه فعالیت در شرکت بودند.

آنچه ذکر آن رفت،توضیحاتی درباره نحوه جذب و تبدیل وضعیت  بوده است که در یک سال گذشته در شرکت امیرکبیر صورت گرفته و همانطور که خواندید،این شرکت درهای خود را به روی منطقه در حد وسع و توان خود باز کرده است.

 

ارسال نظر