کد خبر : 44806

تنش های مرزی با چین و افزایش تمهیدات برای کاهش واردات چینی می تواند به صنعت خودروی هند آسیب بزند؛

بهبود فروش و تولید صنعت اتومبیل هند در دوره بعد از قرنطینه

بهبود فروش و تولید صنعت اتومبیل هند در دوره بعد از قرنطینه

پتروتحلیل-به نظر میرسد صنعت اتومبیل هند با حمایت از سوی افزایش تقاضا از بخش های روستایی و حومه بعد از فروش نزدیک به صفر در آوریل، در مسیر بهبود باشد.

ویجی ناکرا، رئیس فروش و بازاریابی بخش اتومبیل شرکت Mahindra & Mahindra گفت: «صنعت اتومبیل در هر دو بخش وسائل نقلیه مسافری و بازرگانی کوچک شروع به بهبود کرده است. این امر ابتدا توسط افزایش تقاضای روستایی و سپس جابجایی اقلام ضروری در سراسر کشور به وقوع پیوسته است. »

شرکت Mahindra & Mahindra یکی از بزرگترین تولیدکنندگان وسیله نقلیه در هند و یکی از برزگترین تولیدکنندگان تراکتور در سراسر جهان میباشد. 

صنعت اتومبیل یکی از بزرگترین مصرف کنندگان پتروشیمی میباشد، که به طور میانگین هزینه های مواد خام آن بیش از یک سوم هزینه های یک وسیله نقلیه را تشکیل میدهند. 

قرنطینه های بسیار شدید در هند موجب شد تا فروش داخلی تولیدکنندگان هندی در ماه آوریل تقریبا به صفر برسد، و در ماه می، تقریبا تمام تولیدکنندگان گزارش افت سالانه 80 تا 90 درصدی را در میزان فروش دادند.

در ژوئن، یکی از رهبران بازار Maruti Suzuki گزارش داد که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته با میزان فروش 57428 واحد، افت تقریبی 54 درصدی را تجربه کرده اند. این میزان در ماه می سال جاری در رقم 13539 واحد قرار گرفت. 

فروش کلی شرکت هیوندا موتور در زوئن با 26820 واحد افت 54/39 درصدی داشت، اما همچنان از ماه می با میزان 12583 واحد بیشتر بود. 

شرکت تاتا موتور نیز که اخیرا تصمیم گرفت گزارش های خود را به صورت سه ماهه ارائه دهد، از آوریل تا ژوئن شاهد افت فروش تا میزان 25047 واحد بود، و در میزان سالانه افت 82 درصدی را ثبت کرد.

در حالی که تقاضای شهری همچنان تحت تاثیر قرنطینه های ناشی از ویروس کرونا ضعیف میباشد، معامله کنندگان صنعت میگویند که بخش حومه و روستایی هند بهبود سریع تری داشته اند و این امر به شرکت هایی نظیر Mahindra & Mahindra و Hero MotoCorp کمک کرده است.

رهبر بازار وسایل نقلیه دو چرخ، شرکت Hero MotoCorp در ماه ژوئن تعداد 450744 واحد فروش را ثبت کرد، در حالی که این میزان در سال گذشته در رقم 615526 واحد قرار داشته است.

رئیس شرکت Hero MotoCorp پاوان مونجال گفت: «بخش زیادی از تقاضای بازار از بازار های روستایی و نیمه شهری نشئت میگیرد، که تا حد بالایی از بسته های حمایتی دولت کمک گرفتند.»

او اضافه کرد: «پیش بینی میشود فصل بارانی نرمال، زمستانی طولانی و فصل آتی جشنواره ها، این فضا را تا ماه های آتی تداوم بخشد.»

فصل جشنواره هندو در هند از حدود اواسط اوت تا اواخر نوامبر به طول می انجامد، و در طی آن مردم معمولا خرید های بزرگی همچون خرید وسائل نقلیه و خانه انجام میدهند.

این عوامل موجب این شد تا در ژوئن فروش تراکتور های شرکت Mahindra & Mahindra با رشد 12 درصدی به صورت سالانه به میزان 35844 واحد برسد. 

اتومبیل سازان در حال برنامه ریزی برای افزایش فعالیت با شرکت های Maruti Suzuki و Hyundai Motors تا میزان سه شیفت هستند تا از پس افزایش تقاضا بر بیایند. 

اگرچه، اکثر تولیدکنندگان اتومبیل ترس این را دارند که روند منفی اقتصادی حاصل شده از کرونا ویروس، شرایط این صنعت در هند را تشدید کند؛ این صنعت افت 18 درصدی در فروش را در پایان سال مالی در 31 مارس 2020 ثبت کرد. 

مقامات رسمی در انجمن تولیدکنندگان اتومبیل هندی در ماه می هشدار دادند که روند منفی 2 درصدی اقتصاد کشور به معنی کاهش 45 درصدی فروش خودرو های سواری، تراکتور ها و موتور سیکلت ها میباشد.

رئیس این انجمن، راجان وادهرا در اواخر ژوئن گفت: «پیش بینی میکنیم تنها در سال مالی آتی شاهد رشد مثبت، و مدت ها بعد از آن شاهد فروش های سابق باشیم؛ زمانی که کارگران به سر کار بازگردند، تولیدکنندگان قطعه سفارش های جدید بگیرند، سیستم حمل و نقل احیا شود و کارمندان فعال در بخش فروش قرارداد هایی را منعقد کنند.»

رئیس تولیدکنندگان قطعه اتومبیل دیپک جین گفت که نبود نیروی کار ماهر و استاندارد های سختگیرانه در فرآیند های تولید ارائه شده توسط دولت منجر به افزایش شدید هزینه های تولیدکنندگان قطعات خودرو شده است.

کارگران هندی در سراسر مراکز تولید بعد از کمتر شدن قرنطینه ها و اجازه دولت به خانه های خود بازگشتند و همچنان اکثر آن ها به محل کار خود بازنگشته اند.

جین گفت، حالا که تولیدکنندگان به دنبال افزایش تولید هستند، این امر میتواند به بازدهی آسیب بزند.

منابع صنعت گفتند، تنش های مرزی با چین و افزایش تمهیدات برای کاهش واردات چینی میتواند به صنعت آسیب بزند، زیرا هر حرکتی در جهت کاهش واردات بدون ارائه جایگزین میتواند تجارت های داخلی را تحت تاثیر خود قرار دهد.

انجمن تولیدکنندگان اتومبیل در هند در جهت افزایش فروش، تقاضای خود را برای کاهش مالیات ها از میزان 28 درصدی کنونی به 18درصد تکرار کردند و پیشنهاد اعمال سیاست تعویض خودرو های فرسوده با خودر های نو را ارائه کردند. این انجمن همچنین درخواست کرده است که دولت خرید اتوبوس های واحد را افزایش دهد.

 

 

 

ارسال نظر