کد خبر : 44706

تداوم نقدینگی اندک در بازار استایرن آسیا برای دومین هفته متوالی

تداوم نقدینگی اندک در بازار استایرن آسیا برای دومین هفته متوالی

پتروتحلیل-نقدینگی اندک بازار استایرن مونومر آسیا برای دومین هفته متوالی پیش از تعطیلات رسمی در بخش هایی از شمال شرق آسیا تداوم یافت، و انتظار میرود با تداوم دورنمای متضاد بازار، فعالیت در اوایل ژوئیه افزایش یابد.

مذاکرات در بازار چین (CFR) عمدتا ضعیف بود، زیرا واردکنندگان باوجود فعالیت های تجاری پشت سرهم، همچنان با حاشیه سود های اندک مواجه بودند.

مشکل محدودیت فضای ذخیره همچنان میل به خرید را تحت فشار قرار داد، و انتظار میرود در دو هفته آتی میزان ذخیره انبار ها با رسیدن محموله های تازه افزایش یابد.

میزان فعالیت تولیدکنندگان داخلی چین نیز بالا بود، زیرا فشار بالای ذخایر خوراک، تعدادی از تولیدکنندگان را مجبور کرده است تا حتی علیرغم حاشیه سود های ضعیف به فعالیت خود ادامه دهند.

یک یا دو فروشنده برای محموله های ژوئیه همچنان فعال هستند، که این امر جریان قیمت های بازه پایینی در میانگین هفتگی بازار چین را تحت فشار قرار داد.

فروشندگان عمدتا قیمت های خود را به خصوص برای محموله های اوت ثابت نگاه داشتند، زیرا قیمت های صنایع بالادستی روند صعودی خود را حفظ کردند و حاشیه سود ها در منطقه منفی باقی ماندند. 

جو فروشنده به دنبال قیمت های مناسب آمریکایی و اروپایی به روند مثبت خود ادامه داد، و همزمان محدودیت بار در ژوئیه با میزان فعالیت پایین شرکت ها این فضا را تقویت کرد.

یکی از تاجران گفت: «از آنجایی که روند مواد پایه هر لحظه میتواند تغییر کند، هیچ کس عجله ای برای فروش محموله های اوت ندارد.»

بازار شمال شرق آسیا علیرغم نقدینگی اندک، در ماه های ژوئیه و اوت در مقایسه با گذشته در شرایط محدودتری بود، زیرا با وجود عرضه محموله های خارجی و بسته بودن پنجره آربیتراژ، خریداران دیگر نمیتوانند با آرامش به دنبال محموله باشند.

محموله های ژوئیه یا از طریق تولیدکنندگان داخلی یا از طریق صادرکنندگان نزدیک که فروش به شمال شرق آسیا در مقایسه با چین سود بیشتری برای آن ها داشته باشد، تامین شد.

محموله های اوت عمدتا از قبل فروخته شده اند و تنها به میزان 2000 تا 3000 تن توسط تعدادی از تاجران باقی مانده است، و از قبل به آسیا ارسال شده اند.

طبق گفته تعدادی از تاجران، قیمت های صادراتی آمریکایی تحویل ژوئیه با محدودیت عرضه در نتیجه میزان فعالیت پایین و کمتر از انتظار شرکت ها در بازه 590 تا 610 دلار در هر تن (FOB) مورد مذاکره قرار گرفتند.

حداقل دو واردکننده با توجه به میزان فعالیت های بالای صنایع پایین دستی و فروش سالم ای بی اس و پلی استایرن، همچنان به دنبال محموله های اوت بودند تا نیاز های خود را برآورده کنند. اکثر آن ها تمام محموله های صنایع پایین دستی ژوئیه خود را فروخته بودند.

 

ارسال نظر