کد خبر : 44591

اکثر سهام های پتروشیمی آسیا افزایش یافتند؛ روند نامشخص نفت خام با نگرانی در مورد عرضه

اکثر سهام های پتروشیمی آسیا افزایش یافتند؛ روند نامشخص نفت خام با نگرانی در مورد عرضه

پتروتحلیل-بعد از اینکه بانک مرکزی اروپا به صورت غیر منتظره تصمیم گرفت تا بسته حمایتی خود را افزایش دهد، و امید ها را برای بهبود اقتصاد جهانی تقویت کند، اکثر سهام های پتروشیمی آسیا در روز جمعه افزایش یافتند. 

در ساعت 3:27 گرینویچ، سهام شرکت Asahi Kasei Corp در توکیو 1 درصد، سهام شرکت LG Chem در سئول 3/35 درصد، و سهام شرکت های Formosa Petrochemical Corp and PTT Global Chemical در بانگکوک 2/69 درصد افزایش یافتند. 

شاخص Nikkei 225 ژاپن 0/35 درصد کاهش یافت، در حالی که شاخص های KOSPI Composite کره جنوبی و Straits Times سنگاپور به میزان 0/65 درصد افزایش یافتند.

سهام های شیمیایی آمریکا حتی با وجود پایان بازار سهام با روند نامشخص، عمدتا افزایش یافتند. شاخص S&P 500 0/3 درصد کاهش یافت، و بیشترین میزان افت دو هفته اخیر خود را ثبت کرد، در حالی که شاخص Nasdaq 0/7 درصد افزایش یافت. همچنین شاخص Dow Jones روز خود را باحاشیه سود نسبتا بیشتری به پایان رساند. 

چین در 2 ژوئن برنامه حمایت مالی خود را برای شرکت های کوچک و متوسط ارائه داد، در حالی که کره جنوبی در 3 ژوئن، یک دور دیگر از برنامه های حمایتی را به ارزش 35/3 تریلیون وون اعلام کرد. 

در اروپا، بورس ها در روز پنج شنبه مقداری از افت های ابتدای روز خود را جبران کردند، اما علیرغم تایید بسته حمایتی توسط کابینه آلمان و بانک مرکزی اروپا، همچنان در منطقه قرمز باقی ماندند.

بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه و علیرغم پیش بینی ها نرخ بهره خود را بدون تغییر نگه داشت، و تصمیم گرفت که برنامه خرید اضطراری پاندمی به ارزش 600 میلیارد یورو را به 1/35 تریلیون یورو افزایش دهد، و برنامه را حداقل تا 2021 ژوئن تمدید کرد.

مدیر بانک مرکزی اروپا کریستین لاگارد گفت: «در حالی که نشانه هایی از افزایش سرعت روند اقتصادی موجود است، بهبود تا کنون ضعیف بوده است.»

براساس پیش بینی های به روز شده بانک مرکزی اروپا، اقتصاد این منطقه قبل از رشد 5/2 درصدی در سال 2021، در سال 2020 به میزان 8/7 درصد افت خواهد کرد.  

سرمایه گذاران در حال حاضر در انتظار انتشار داده های حقوق بگیران غیر کشاورز آمریکا هستند. 

براساس داده های مرکز تحقیقاتی UOB Global Markets & Researchسنگاپور، پیش بینی میشود که داده ها نشان دهند، علاوه بر 20/5 میلیون نفری که در آوریل شغل خود را از دست دادند، 8 میلیون نفر دیگر در ماه می نیز به این میزان اضافه شوند.

سهام های آسیایی در این هفته با تکیه بر اقدامات حمایتی صورت گرفته در سراسر آسیا بهبود یافتند، و کاهش قرنطینه در آسیا جو سرمایه گذاری را تقویت کرد. 

روند قیمت های نفت خام در میان ابهامات نامشخص بود، زیرا همچنان این سوال باقیست که آیا تولیدکنندگان در جهت تقویت نفت خام به کاهش تولیدات خود ادامه خواهند داد.

احتمالا اوپک و هم پیمانانش در این هفته دیدار کنند، تا تصمیم بگیرند که کاهش تاریخی تولیدات به میزان 9/7 میلیون بشکه در روز در می و ژوئن را در ژوئیه ادامه میدهند یا خیر.

ارسال نظر