کد خبر : 44525

کنتیکت در ایالات متحده، برنامه عدم خرید ظروف پلاستیکی را لغو کرد

کنتیکت در ایالات متحده، برنامه عدم خرید ظروف پلاستیکی را لغو کرد

پتروتحلیل-ایالت کنتیکت در ایالات متحده از تاریخ بیستم ماه می به فروشگاه ها اجازه داد ظروف خالی پلاستیکی را مشروط بر اینکه عاری از آلاینده ها باشند، خریداری نمایند.

کنتیکت اولین ایالتی در ایالات متحده است که برنامه خرید ظروف خالی را پس از اِعمال محدودیت هایی که با شیوع  کرونا در اواسط ماه مارس به اجرا درآمده بود را لغو می کند.

این در حالی است که تولید‌کنندگان، در کشور ما هیچگونه مسئولیتی در جمع‌آوری بطری‌های خالی ندارند و فقط با افتخار از افزایش تولید،«کارآفرینی» و در زمینه مسایل زیست‌ محیطی، حداکثر از گرفتن گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های رسمی و درخت‌کاری در اطراف کارخانه سخن می‌گویند، همچنین به طرح بسیار ریزی که روی برچسب بطری‌ها چاپ شده و فردی را نشان می‌دهد که بطری را در سطل زباله می‌اندازد، اشاره می‌کنند!

مصرف‌کنندگان، بطری‌های یکبار مصرف را با دیگر زباله‌ها مخلوط می‌کنند، یا آنها را در شهر و طبیعت رها می‌کنند.

آنان چون هزینه‌های مشخص و برگشت‌پذیری را برای بطری خالی نپرداخته‌اند، انگیزه مادی برای جمع‌آوری آن ندارند و چون بیشتر آنان از حداقل آموزش زیست‌محیطی بهره نبرده‌اند، احساس مسئولیت اخلاقی هم در رهاسازی آزادانه آن ندارند، از سوی دیگر چون کارخانه‌های بازیافت پی.ای.تی در کشور نیست(یا در همه جا و با ظرفیت کافی نیست) مصرف‌کننده دلیلی برای جداسازی اینگونه بطری از دیگر زباله‌ها نمی‌بینند.

 

ارسال نظر