کد خبر : 44515

مهم ترین اخبار آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به 22 می سال 2020

مهم ترین اخبار آسیا و خاورمیانه در هفته منتهی به 22 می سال 2020

پتروتحلیل-افت قیمت نفت و سهام های پتروشیمی آسیا به دلیل عدم هدف گذاری تولید ناخالص داخلی 2020 از سوی چین

بعد از اینکه چین برای اولین بار در 30 سال گذشته تولید ناخالص داخلی هدفی را برای یک سال خود قرار نداد، و پیش از آن نگرانی ها در مورد تقاضا تشدید شده بود، سهام های پتروشیمی در آسیا، به همراه قیمت نفت خام در روز جمعه افت کردند.

تقاضای پتروشیمی آسیا در شرایط نامشخص اکنون نامناسب ماند

حتی اگر کشور ها به تدربج قرنطینه های خود را سبک تر کنند، مصرف بسیاری از پلاستیک ها در آسیا محدود خواهد ماند، زیرا فضا همچنان با پیش بینی ها برای مقابله با ویروس پر از تردید است.

بانک مرکزی تایلند با کمترین میزان های نرخ بهره به دنبال تقویت اقتصاد خود میباشد

بانک مرکزی تایلند، در سومین اقدام مالی انجام شده در سال جاری برای تقویت اقتصاد خود تحت فشار پاندمی ویروس کرونا، نرخ بهره را به کمترین میزان ها یعنی 0/5 درصد رساند. 

افزایش قیمت های نفت و سهام های پتروشیمی آسیا با امید به بهبود شرایط جهانی

سهام های پتروشیمی آسیا در روز پنج شنبه در حالی که قیمت های نفت خام با امید به بهبود فعالیت اقتصاد جهانی در نیمه دوم سال جاری روند صعودی خود را ادامه دادند، افزایش یافت.

بازار های پتروشیمی آسیا به دنبال افزایش تقاضا، روند افزایشی نفت خام را دنبال کردند

بازار های پتروشیمی آسیا به دنبال افزایش تقاضا در جهت بازگشایی اقتصاد های بیشتری از قرنطینه های مربوط به پاندمی، سیر صعودی قیمت های نفت خام را دنبال کردند، اما دورنمای کلی همچنان پر از تردید است.

مالیات 15 درصدی کرونایی هند بر مصرف کنندگان نهایی مواد شیمیایی

هند پیشنهاد اعمال مالیات 15 درصدی بر تمام واردات پتروشیمی و شیمیایی را داد، تا در سال مالی جاری که در مارس 2021 به پایان میرسد، از صنعت داخلی خود محافظت کند، زیرا این کشور جنوب آسیایی در حال مبارزه با پاندمی ویروس کرونا است.

روند افزایشی بازار اتیلن پروپیلن دین مونومر آسیا با صعود خوراک، محدودیت عرضه و تقاضای متعادل

احتمال میرود بازار اتیلن پروپیلن دین مونومر آسیا با افزایش قیمت های خوراک و بهبود تدریجی تقاضا به دنبال کاهش محدودیت های اعمالی در جهت کنترل شیوع ویروس کرونا، شاهد روند صعودی باشد.

روغن های پایه گروه یک ایران در خطر رسیدن به کمترین میزان ها پیش از تعطیلات

از آنجایی که تقاضا همچنان پیش از تعطیلات عید فطر کاهشی ماند، مذاکرات برای روغن های پایه گروه یک ایران همچنان در این هفته تحت فشار بود. 

روند نامشخص قیمت های نفت و سهام پتروشیمی در میان تردید ها از واکسن ویروس جدید

به دنبال تامل سرمایه گذاران بر واکسن نوید بخش ویروس کرونا که اخیرا در حال آزمایش است، سهام های پتروشیمی و قیمت های نفت آسیا در روز چهارشنبه روند نامشخصی را در پیش گرفتند.

ژاپن در حال آماده سازی برای روند نزولی شدید تر در سه ماهه دوم؛ رکود جهانی به صادرات آسیب زد

ژاپن بعد از اینکه وارد رکود شد، خود را برای افت شدید تر فعالیت های اقتصادی آماده میکند، زیرا تاثیر اصلی پاندمی ویروس کرونا بر تجارت ها، سرمایه گذاری ها و مصرف در سه ماهه دوم مشاهده خواهد شد.

افزایش سهام های پتروشیمی آسیا و قیمت های نفت با نتایج نوید بخش برای واکسن کرونا

سهام های پتروشیمی آسیا و قیمت های نفت خام در روز سه شنبه در میان امید ها از بهبود سریع اقتصادی به دنبال داده های مثبت از اولین مرحله آزمایشی برای واکسن کرونا، افزایش یافتند.

با افزایش قیمت نفت، نفتا آسیا به بیشترین میزان خود در 2 ماه اخیر رسید؛ روند متناوب مواد پایه

قیمت های نفتا آسیا با سیر صعودی نفت خام بازار های معاملات آتی در میان کاهش تولید و امید از بهبود تقاضای سوخت، حتی با روند متناوب بازار مواد پایه، به بیشترین میزان خود در دو ماه اخیر رسیدند. 

سهام های پتروشیمی و قیمت های نفت آسیا با سیر کاهشی قرنطینه افزایش یافتند

سهام های پتروشیمی آسیا در روز دوشنبه در معاملات محتاطانه افزایش یافتند، در حالی که قیمت های نفت خام به دنبال کاهش تدریجی محدودیت های مربوط به ویروس کرونا بر فعالیت های تجاری و فاصله گذاری اجتماعی میان مردم، صعود 1 دلار در هر بشکه را ثبت کردند.

 

ارسال نظر