کد خبر : 44478

امید ها از بهبود قیمت های پلی اتیلن در جنوب شرق آسیا با کاهش قرنطینه

 امید ها از بهبود قیمت های پلی اتیلن در جنوب شرق آسیا با کاهش قرنطینه

پتروتحلیل-قیمت های پلی اتیلن جنوب شرق آسیا بعد از اینکه به کمترین میزان های خود در 12 سال گذشته (از زمان جمع آوری داده توسط chemorbis) رسیدند، پیش از کاهش اقدامات قرنطینه ای نشانه های مثبتی داشتند. 

میانگین قیمت های پلی اتیلن سبک خطی و پلی اتیلن سنگین فیلم وارداتی در طی هفته 1 درصد و 2 درصد افزایش یافتند و به ترتیب به میزان های 730 دلار در هر تن و 745 دلار در هر تن رسیدند در حالی که قیمت های پلی اتیلن سبک فیلم، طبق داده های Chemorbis در میزان 845 دلار در هر تن ثابت ماندند.

قیمت های پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین و پلی اتیلن سبک در طی هفته گذشته به ترتیب به میزان های 720 دلار در هر تن، 730 دلار در هر تن، و 845 دلار در هر تن رسیدند و کمترین میزان های خود را در چند سال اخیر ثبت کردند. 

یکی از منابع تولیدکننده بین المللی توضیح داد: «از آنجایی که تولیدکنندگان تلاش دارند تا پیش از اینکه کشور های جنوب شرق آسیایی از اقدامات قرنطینه ای خارج شوند، میزان های ماه می را افزایش دهند، قیمت های پلی اتیلن مقداری صعودی شده است.»

یکی از تاجران واقع در سنگاپور اضافه کرد: «صحبت ها مبنی بر این است که تولیدکنندگان سعی دارند تا در نیمه دوم می در انتظار کاهش قرنطینه و همچنین سیر صعودی قیمت ها در چین، قیمت ها را افزایش دهند.»

اقتصاد چین از زمان کاهش اقدامات قرنطینه ای، تا میزانی بهبود یافته است. صادرات کشور در آوریل علیرغم پیش بینی ها از سیر کاهشی، به میزان تعجب آور 3/5 درصد افزایش یافت.

جنوب شرق آسیا در مراحل مختلف کاهش قرنطینه

پیش بینی میشود کشور های جنوب شرق آسیا بعد از قرطینه، تولیدات صنایع پایین دستی خود را افزایش دهند.

پیشنهاد های قیمتی فروشندگان در ویتنام  که پیش از کشور های دیگر قرنطینه خود را کاهش داد، ثابت تا مقداری افزایشی است و فروشندگان تمایلی به معامله با قیمت های پایین تر ندارند.

تایلند و مالزی تا میزانی اقدامات محدود کننده را کاهش داده اند، و در اقدام بعدی بجز مدارس و مرز ها، تقریبا تمام فعالیت های اقتصادی اجازه فعالیت خواهند داشت. احتمال میرود فیلیپین اقدامات محدودکننده را از 15 می کاهش دهد، در حالی که انتظار میرود اندونزی و سنگاپور قرنطینه خود را از ژوئن کمتر کنند.

امید بهبود با سایه احتیاط کمرنگ شد

یکی از تاجران سنگاپوری گفت: «در حالی که همه امید دارند تا جنوب شرق آسیا بهبود سریعی همانند چین داشته باشد، همچنان ترسی موجود است که تقاضای محصولات صنایع پایین دستی و قیمت ها احتمالا به آرامی افزایش یابند، و تاجران در قالب قیمت های پایین با مقاومت خریداران مواجه شده اند.»

عامل دیگری که خبر از سیر افزایشی آرام میدهد، تجربیات اخبر در بازار است که تقاضای ضعیف قیمت ها را با سیر نزولی جدیدی همراه کرد.

یکی از منابع تولیدکننده سنگاپوری گفت: «خریداران همچنان محتاط هستند زیرا تقاضای اخیر محصولات پایین دستی بسیار نامناسب بود، و آن ها قصد این را ندارند تا در صورت روند افزایشی ضعیف درگیر محموله ها شوند.»

 

ارسال نظر