کد خبر : 44391

چرا بازگشایی کامل مرزهای ترکیه و ایران در دو هفته آینده سبب بهبود بازار پلیمر نمی شود؟!

خریداران ترکیه ای حاضر به پرداخت نقدی پیش از تحویل پلیمر ایران نیستند/ پتروشیمی های ایرانی، گرید فایبر را 750 دلار در هر تن FCA ایران اعلام کردند

خریداران ترکیه ای حاضر به پرداخت نقدی پیش از تحویل پلیمر ایران نیستند/ پتروشیمی های ایرانی، گرید فایبر را 750 دلار در هر تن FCA ایران اعلام کردند

پتروتحلیل-بازار پلی پروپیلن ترکیه (PP) در این هفته ساکت بود. معامله گران از عدم فعالیت خرید خبر داده اند، زیرا بیشترین تقاضا برای پلی پروپیلن بافته نشده، BOPP و تزریقی، که در تولید ماسک ها و وسایل پزشکی استفاده می شود، دیده شده است. علاوه بر این، فعالان بازار در انتظار کاهش بیشتر قیمت ها پس از کاهش 80 دلار در هر تن از ارزش پروپیلن در اروپا، رغبتی به خرید ندارند. بنا به گفته فعالان بازار ، مرزهای ترکیه و ایران ممکن است طی دو هفته آینده کاملاً باز شود و این امر باعث می شود که تحویل CPT توسط کامیون ها از سر گرفته شود. با این حال ، اکثر خریداران مایل به پرداخت وجه نقد از قبل برای مواد ایرانی، به ویژه در شرایط فعلی بازار نیستند، بنابراین باز کردن مرزها به سختی می تواند فروش را بهبود ببخشد، زیرا بسیاری از گزینه های دیگر در دسترس است. از سوی دیگر عرضه پلیمر در ترکیه با وجود بسته بودن مرزها کافی بوده است. براساس آمار واردات PP همو و کوپلیمر به ترکیه به ترتیب 18490 تن و 8403 تن در ماه مارس افزایش یافته است.

قیمت PP ترکیه در این هفته عمدتا پایدار بوده است. Raffia PP عربستان سعودی با CFR 770-800 دلار در هر تن تحویل ترکیه پیشنهاد شده است. گرید فایبر با منشاء مشابه و CFR ترکیه 820-850 دلار / تن گزارش  شده است. تولیدکنندگان ایرانی، قیمت 750 دلار در هر تن FCA ایران را برای پلی پروپیلن فایبر به مشتریان ترکیه ارائه می دهند.

بازار PP ترکیه به دلیل عدم تقاضا برای اکثر گریدهای PP در اثر شیوع کرونا هفته آینده هم ساکت خواهد بود و با ورود محموله های فراوان به کشور ، عرضه کالا کافی خواهد بود.

 

ارسال نظر