کد خبر : 44359

نگرانی مصرف کنندگان از افزایش قیمت پلی کربنات در ایران ؛

واردات پلی کربنات به ایران ممنوع شد

واردات پلی کربنات به ایران ممنوع شد

پتروتحلیل-با توجه به اعلام ممنوعیت واردات پلی کربنات به ایران، برخی تولیدکنندگان از احتمال افزایش نرخ این کالا در بازار ایران خبر می دهند.

در حال حاضر نرخ پلی کربنات وارداتی به ایران در محدوده ٣٨ تا ٣٩ هزارتومان و حدودا با نرخ داخلی این کالا مطابقت دارد.

برخی از تولیدکنندگان معتقدند؛ مصرف پلی کربنات در بازار ایران بیشتر از تولید آن است و از این رو ممنوعیت واردات این کالا می تواند نرخ آن را در بازار ایران افزایش دهد.

قیمت جهانی پلی کربنات در حال حاضر حدودا ١٨٠٠ دلار در هر تن است که با افت مواجه شده، اما با توجه به اینکه برای واردات این کالا حدودا ٢ تا ٣ ماه زمان نیاز است، آخرین محموله ها با قیمت بیش از ٢ هزار دلار در هر تن خریداری شده اند. 

البته تولیدکنندگان داخلی می گویند: از افزایش ظرفیت پتروشیمی خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده پلی کربنات در ایران اطلاعاتی ندارند، اما اگر تولید این مجتمع افزایش یافته باشد و مصرف داخل را پوشش بدهد، موضوع بسیار مهمی اتفاق افتاده است.

به گفته این گروه بازار داخلی ایران و تولیدکنندگان باید از میزان تولید و ظرفیت پتروشیمی خوزستان مطلع شوند؛ چرا که ممنوعیت واردات پلی کربنات می تواند نرخ آن را افزایش داده و ممکن است حتی برای مصرف کنندگانی که دستگاههای آنها با نمونه های وارداتی منطبق است، مشکلات زیادی ایجاد کند.

 

ارسال نظر