کد خبر : 44356

به دنبال ناپدید شدن تقاضا در بازار های جهانی پی وی سی آمریکا دچار سیر نزولی جدید شد؛

فورموسای تایوانی، قیمت پی وی سی ماه می را به هندوستان اعلام نکرد!/ قیمت پی وی سی در ترکیه به کمترین رقم از بحران 2008 رسید

فورموسای تایوانی، قیمت پی وی سی ماه می را به هندوستان اعلام نکرد!/ قیمت پی وی سی در ترکیه به کمترین رقم از بحران 2008 رسید

پتروتحلیل- بازار های پلیمر جهانی توسط قرنطینه در هند که با هدف کنترل شیوع ویروس کویید 19 می باشد، آسیب جدی دیده اند. پی وی سی دچار شدیدترین آسیب شده است، زیرا این کشور جنوب آسیایی بزرگترین مصرف کننده این محصول می باشد. بازار های اصلی پی وی سی شامل آسیا، اروپا، مصر و ترکیه از ماه مارس روند نزولی داشته اند، و تحت تاثیر افت های سنگین بازار نفت و قیمت های خوراک قرار گرفتند. 

افت قیمت ها در آوریل سرعت گرفت زیرا کمبود خریداران هندی منجر به افت شدید قیمت عرضه کنندگان جهانی، شامل تولیدکنندگان آمریکایی، شد.

قیمت های پی وی سی آمریکایی به زیر 600 دلار در هر تن (CFR چین) رسیدند

کاهش تقاضا در سراسر بازار های آسیایی، منجر به کاهش قابل توجه قیمت های عرضه کننده بزرگ تایوانی به چین شد. این امر همچنین قیمت پی وی سی K67 آمریکایی به چین در بازه پایینی را به 590 دلار در هر تن (CFR) رساند. افت قیمت های پی وی سی آمریکایی از هفته گذشته موجب تعجب معامله کنندگان نشد و نشانگر تقاضای ضعیف در بازار های داخلی و جهانی بود. 

اشتهای خرید پایین در بازار اصلی هند، که قرنطینه آن به دلیل شیوع ویروس کرونا تا 3 می تمدید شده است، همچنان دلیل اصلی پشت این روند نزولی می باشد. تولیدکننده بزرگ برای ماه می قیمتی به هند ارائه نداد، که این اتفاقی نادر است.

یکی از تولیدکنندگان پی وی سی آسیایی گفت: «تولیدکنندگان پی وی سی آمریکایی برنامه دارند تا بعد از پایان تعطیلی های برنامه ریزی شده، فشار ذخایر خود را کاهش دهند. قیمت های جدید آمریکایی موجب افت سنگین قیمت های وارداتی در بازار چین شد.»

در ادامه این امر، تعدادی از تولیدکنندگان پی وی سی داخلی از دولت چین درخواست کردند تا بر واردات پی وی سی از آمریکا بررسی های دامپینگ را اعمال کنند.

محموله های خارجی بازه پایینی بازار وارداتی جنوب شرق آسیا را تشکیل میدهند

بعد از موج جدید کویید 19 در کشور های جنوب شرق آسیا شامل سنگاپور، اندونزی و مالزی که اقدامات قرنطینه را شدیدتر کرد، تقاضای پی وی سی در سراسر این منطقه ضعیف باقی ماند. محموله های آمریکایی در بازار های وارداتی منطقه، 40 دلار در هر تن کاهش یافتند، و قیمت های پی وی سی K67 با 610 تا 630 دلار در هر تن، بازه پایینی را تشکیل دادند.

جدا از فعالیت ضعیف در بازار های جهانی، افت شدید قیمت های نفت آمریکا همراه قیمت های پایین وینیل کلرید و اتیل کربودی ایمید، فشار مضاعفی بر عرضه کنندگان وارد کرد. قیمت های نقدی وینیل کلرید و اتیل کربودی ایمید در کمترین میزان های خود از سال 2008 (زمان آغاز جمع آوری داده توسط Chemorbis) شناور هستند.

ترکیه شاهد کمترین میزان ها از بحران سال 2008، قیمت ها در مصر در کمترین میزان خود در 4 سال گذشته

عرضه کنندگان کره ای در جهت مدیریت غیاب هند، مسیر محموله های خود را به ترکیه تغییر دادند. قیمت های پایین بدون مالیات از کره، نه تنها فروشندگان اروپایی را تحت فشار قرار داد بلکه موجب شد قیمت های آمریکایی در طی آوریل شاهد تخفیفات جدیدی شوند.  

قیمت های پی وی سی k67 آمریکایی در این هفته در ترکیه به زیر مرز 650 دلار در هر تن (CFR) نزول کرده، و با رساندن میانگین قیمت های هفتگی به 625 دلار در هر تن، آن ها را به کمترین میزان های خود از بحران سال 2008 رساندند. قیمت های پی وی سی K67 آمریکایی در نوامبر 2008 به 570 دلار در هر تن رسیدند، و در میانگین و بازه های پایینی شاهد میزان 525 دلار در هر تن بودند. 

در مصر، K67 وارداتی آمریکایی بعد از اینکه در بازه پایینی و برای فروش های اندک به 610 دلار در هر تن (CIF مصر) نزول کرد، به کمترین میزان های خود در 4 سال گذشته رسید. یکی از تاجران در کشور اظهار داشت: «انتظار میرود قیمت های جدید آمریکایی که در آخر هفته اعلام میشوند، افت های جدید را ثبت کنند. در میان آغاز ماه رمضان و قیمت های رقابتی محصولات آمریکایی، تقاضایی موجود نیست.»

قیمت های رقابتی آمریکایی مسیر خود را در ایتالیا یافتند

علاوه بر این، تعدادی از قیمت های پی وی سی k64-65 در بازار های ایتالیا در این هفته نمایان شدند در حالی که تا میزان 60 تا 80 یورو در هر تن زیر بازه پایینی بازار توزیع قرار گرفتند. 

یکی از معامله گنندگان اشاره داشت: «احتمالا قرارداد های اتیلن ماه می بر اساس قیمت های پایین نفتا، شاهد افت های سنگین باشند. از آنجایی که تولیدات در میان اقدامات قرنطینه ای ناشی از ویروس در اروپا کاهش یافته و قیمت ها در کمترین میزان های خود در 5 سال گذشته به سر میبرند، تولیدکنندگان پی وی سی احتمالا به دنبال کنترل افت قیمت ها هستند. با این حال، آن ها واردات محموله های آمریکایی که با قیمت های جذابی ارائه میشوند را زیر نظر خواهند داشت.»

 

ارسال نظر