کد خبر : 44309

تسریع روند افزایشی در بازار پلی اتیلن وارداتی چین؛

تمرکز فروشندگان آسیایی و خاورمیانه ای پلی اتیلن بر بازار چین

تمرکز فروشندگان آسیایی و خاورمیانه ای پلی اتیلن بر بازار چین

پتروتحلیل-در چین، بعد از اینکه قیمتها از کمترین میزان های خود در 12 سال گذشته بهبود یافتند، روند صعودی بازار پلی اتیلن وارداتی چین با سرعت بالاتری ادامه پیدا کرد. 

قیمت های پلی اتیلن اخیرا با توجه به تقاضای داخلی مناسب در میان بهبود جو در کشور و افزایش تولیدات شرکت ها در میان داده های اقتصادی نوید بخش، سیری افزایشی ثبت کردند.

قیمت های پلی اتیلن داخلی سه ماهه دوم را با روند صعودی آغاز کردند؛ بازار وارداتی تقویت شد

میل به خرید پلی اتیلن و پلی پروپیلن در هفته های گذشته به دنبال کاربرد گرید هایی از این محصولات در بسته بندی غذا و موارد پزشکی، که در طی دوره مبارزه با ویروس کرونا ضروری بود، افزایش یافته است. 

فشار ذخایر در چین به دلیل برنامه های سنگین تعطیلی واحد ها در بین ماه های آوریل و ژوئیه، که ظرفیت 4/5 میلیون تن پلی اتیلن را تشکیل میدهد، کمتر شده است. کاهش عرضه داخلی پلی اولفین در نهایت منجر به افزایش میل به محموله های وارداتی میشود. 

علاوه بر این، پلی اتیلن سبک خطی بازار های معاملات آتی در بازار بورس دالیان روند مناسبی را با حمایت از سوی نفت خام بازار های معاملات آتی داشته است، اگرچه، بازار نفت واکنش سریعی به کاهش تولیدات نداشته است. 

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، تولیدات صنعتی در داخل چین با پایان قرنطینه افزایش یافته است، و این اتفاق به دنبال کنترل شیوع ویرس در نقطه ظهور آن بود.

قیمت های پلی اتیلن در چین با حمایت از سوی فاکتور های صعودی بعد از رنج بردن از تاثیر شیوع ویروس کرونا از اواخر ژانویه، شروعی صعودی در سه ماهه دوم داشته اند.

افزایش های سه رقمی پلی اتیلن وارداتی

یکی از تاجران گزارش داد که قیمت های دریافتی آن ها از پلی اتیلن خاورمیانه ای و پلی اتیلن سنگین فیلم ایرانی افزایش های هفتگی در حدود 120 دلار در هر تن را ثبت کرده و به میزان 820 تا 840 دلار در هر تن (CIF چین، نقدی) رسیده است. 

در این میان، قیمت های پلی اتیلن سبک فیلم خاورمیانه ای و ایرانی، افزایش های هفتگی کمتری را با مقدار 60 دلار در هر تن ثبت کردند و در میزان 850 دلار در هر تن (CIF چین، نقدی) گزارش شدند. قیمت های پلی اتیلن سبک خطی فیلم c4 خاورمیانه ای و هندی افزایش 60 دلاری در طی هفته ثبت کردند و با شرایط مشابه و به ترتیب به 750 دلار در هر تن و 730 دلار در هر تن رسیدند.

او اشاره کرد: «روند صعودی بازار وارداتی چین در هفته گذشته قابل توجه تر بود. به دنبال افزایش های اخیر، در انتظار شنیدن مقاومت خریداران در قرارداد ها هستیم.»

فروشندگان آسیایی و خاورمیانه ای پلی اتیلن تمرکز خود را بر روی چین گذاشته اند

با وجود افت تقاضای بازار های اصلی پلیمر به دلیل محدودیت های مربوط به ویروس کرونا، چین به دلیل شرایط مناسب با پایان ماه ها قرنطینه، به هدف فروشندگان تبدیل شده است. 

بسیاری از تولیدکنندگان خارجی شامل جنوب شرق آسیا و خاورمیانه، در حال حاضر در میان قیمت های بالاتر پلی اتیلن (CIF/ex-warehouse)، تمرکز خود را بر روی فروش محموله به چین گذاشته اند.

ارسال نظر