کد خبر : 44300

تلاش های ناموفق پتروشیمی های ایرانی برای صادرات ریلی و دریایی به ترکیه؛

پتروشیمی های ایرانی به دنبال راهی برای صادرات پلی پروپیلن به آسیای جنوب شرقی| قیمت های صادراتی هموپلیمر و کوپلیمر پتروشیمی های ایرانی

پتروشیمی های ایرانی به دنبال راهی برای صادرات پلی پروپیلن به آسیای جنوب شرقی| قیمت های صادراتی هموپلیمر و کوپلیمر پتروشیمی های ایرانی

پتروتحلیل-بازار پلی پروپیلن خاورمیانه (PP) این هفته ضعیف بوده است. علیرغم کاهش مداوم قیمت ها، خرید و فروش بی رمق بوده است. با این حال ، برخی از معامله گران این هفته تحرکات اندکی از فعالیت را گزارش داده اند. بازیکنان بازار معتقدند؛ "هنوز قیمت ها به پایین ترین رقم نرسیده است." با این حال معامله گران این روزها بیشتر درباره PP بافته نشده، پیشنهادات خرید دریافت می کنند. همچنین برخی پیشنهادات هم  مربوط به گرید فایبر و رافیا است، اما هیچ معامله بزرگی صورت نگرفته است، زیرا مشتریان با وجود عدم اطمینان در بازار برای خرید بسیار محتاط هستند. در همین حال گفته می شود تولیدکنندگان ایرانی به دنبال برخی از مراکز فروش در آسیای جنوب شرقی برای صادرات پلیمر بودند، زیرا تلاش های آنها برای سفارش حمل و نقل به ترکیه از طریق راه آهن و دریا به دلیل طولانی شدن زمان تحویل و نرخ حمل بار گران تر، ناموفق بوده است. این در حالی است که عرضه پلیمر در خاورمیانه کافی بوده است. برخی از شرکت ها حتی برای ماه رمضان کاهش تولید در نظر گرفته اند، زیرا بازار ساکت تر خواهد بود.

تولیدکنندگان عربستان سعودی قیمت های خود را بدون تغییر عمده اعلام کرده اند. انتظار می رود قیمت های جدید PP رافیا و فایبر منشأ عربستان سعودی به ترتیب با قیمت 780 تا 800 دلار در هر تن CFR ترکیه و 850-870 دلار در هر تن CFR ترکیه باشد. یک پلی پروپیلن ساز ایرانی برای هموپلیمر پلی پروپیلن (نساجی)و کوپلیمر پلی پروپیلن (شیمیایی) به تمامی مقاصد به ترتیب قیمت های 810 دلار در هر تن FCA عسلویه و 850 دلار در هر تن FCA اعلام کرده است. 

به نظر می رسد بازار PP خاورمیانه هفته آینده ضعیف تر خواهد بود. آغاز ماه رمضان در همه کشورهای اسلامی، فعالیت تجاری را برای یک ماه دیگر متوقف می کند و قیمت ها ممکن است باز هم کاهش یابد و عرضه برای تأمین تقاضای بسیار پایین کافی خواهد بود.

 

ارسال نظر